Videotheek Helpman moet blijven. (Rolf Karst) teken hier

Oneerlijk

Rolf Karst is boos op de gemeente Groningen. De eigenaar van twee videotheken in de stad moet één  van zijn 2 videotheken sluiten omdat hij nu geen andere producten zoals; wijn, tabak & pizza's meer mag verkopen. Dit werd 20 jaar lang gedoogd, maar sinds een paar maanden is de gemeente onverbiddelijk, en daarom is hij boos ! Een stad zonder videotheek, is als een lichaam zonder hart.

van Cult tot Pulp

Rolf Karst is trots op zijn collectie dvd's en bluerays in de videotheek. In de afgelopen jaren heeft hij een breed scala aan films verzameld: van cultfilm tot pulp en van blockbuster tot musical. Maar daar wordt een deel nu weer van verkocht.

Extra Handel

Tot nu toe draaien zijn zaken nog goed dankzij de extra handel, maar van de verhuur en verkoop van films alleen kan hij niet leven. Door het nieuwe beleid van de gemeente mag hij na 10 uur  's avonds geen snacks, drank of rookwaar meer verkopen. Dat is alleen nog maar weggelegd voor nachtwinkels.

De videotheekeigenaar heeft al meerdere bezoekjes gehad van de handhavingsambtenaar van de gemeente. Die constateerde telkens dat Karst in overtreding was. Bij een volgend vergrijp hangt Karst een dwangsom boven het hoofd en daar trekt hij de grens.

Steun

Karst trekt daarom de stekker uit zijn bedrijf. Hij krijgt sinds zijn sluitingsaankondiging veel steun van buurtbewoners en vaste klanten. Zo komt de kleine, jonge fan Eline nog een afscheidstekening brengen.

Smart TV

Dat Karst zijn videotheek nu sluit ligt volgens hem natuurlijk niet alleen maar aan de gemeente. Tegenwoordig kunnen liefhebbers gewoon films thuis via hun smart tv bestellen of downloaden via internet.

Dat een videotheek in deze tijd van het nieuwe televisie kijken nauwelijks meer toekomst heeft, snapt Karst ook wel. Toch had hij nog een bijzondere ambitie: ''ik wilde graag de laatste videotheek in Groningen hebben''.

Wethouder reageert NIET

De wethouder wil bij ons niet reageren op de kritiek omdat het volgens hem om een individuele zaak gaat. Komende zondag sluit Karst zijn zaak in de Groninger wijk Helpman. Bij de tweede videotheek, in de binnenstad, gaat hij proberen of hij met een sluitingstijd van 22.00 uur toch kan overleven.

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook sign_with_twitter
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst