Tegen sluipverkeer langs Park Spoor Noord teken hier

Stad Antwerpen nam jaren geleden met de ontwikkeling van Park Spoor Noord een schitterend initiatief voor de omliggende wijken. Intussen is het park al enkele jaren in gebruik en een enorm succes. MAAR de stad zou ook de straten langsheen het park herinrichten. Enerzijds om de bereikbaarheid van het park voor voetgangers, fietsers en kinderen te verbeteren, anderzijds om de verkeersveiligheid rond het park te verhogen.
Voor de Visestraat en Halenstraat Zijn de plannen in opmaak.
Op 22 mei 2012 werden die plannen getoond aan de omwonenden. Er zaten heel wat goeie dingen in. Zo wordt in de plannen een veilige fietsverbinding ter hoogte van de keermuur in de Halenstraat voorzien. In de Visestraat worden een aantal verkeersplateaus voorzien. Dat in combinatie met de in de plannen voorziene knip in de Visestraat, zou van de parkrand een veilige en aangename leefomgeving maken.
Iedereen die Antwerpen ietwat kent, weet dat de route langs de Oranjesteaat, visestraat en Halenstraat een sluiproute is tussen linkeroever en Schijnpoort / Deurne. In de spitsen kan het er bijzonder druk zijn.
HELAAS wenst het Antwerpse districtsbestuur de plannen nu toch nog drastisch aan te passen. De knip, die net dat drukke en snelle sluipverkeer er zou uithalen, verdwijnt van de plannen.
Vindt u ook dat de omgeving van Park Spoor Noord beter verdient dan een sluiproute, teken dan deze petitie.

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst