Support animation in the Netherlands! teken hier

Het zijn onrustige tijden in de kunst- en cultuursector. Op zowel op landelijk, provinciaal als gemeentelijk niveau hangt diverse instellingen grote bezuinigingen boven het hoofd. Deze bezuinigingen komen hard aan, ook binnen de animatiesector. Zo kan het nieuwe cultuurbeleid van staatssecretaris Halbe Zijlstra grote gevolgen hebben voor het voortbestaan van het Nederlands Instituut voor Animatiefilm (NIAf). Het verdwijnen van dit instituut heeft niet alleen gevolgen voor direct betrokkenen maar heeft zijn weerslag op de gehele animatiesector die indirect profiteren van de activiteiten van het NIAf.
Teken deze petitie als u deze actie en de Nederlandse animatie steunt in haar strijd tegen de bezuinigingen. Wij nodigen u ook graag uit een bijdrage te leveren in de vorm van een walkcycle op www.animationmarch.nl.

These are troubled times for the arts. On both national, provincial and municipal level several cuts are threatening the art institutions. These cuts are extensive, also within the animation industry. The new cultural policy, by Halbe Zijlstra, could have major impact on the survival of the Netherlands Institute for Animation Film (NIAf). The closing of this institution does not only affect those directly involved but has repercussions on the entire animation industry that indirectly benefits from the activities of the NIAf.
Sign this petition if you support this initiative and Dutch animation. We also invite you to participate by adding a walkcycle to www.animationmarch.nl.

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst