Stop moderne slavernij in de EU teken hier

Postorder-firma's, wie herinnert zich deze schimmige bedrijfjes  uit de vorige eeuw nog?Nu heten ze  Amazon.com,Zolando...en zijn welbekende  bedrijven die op de hype van het Internet  gigantische multinationals geworden zijn.Maar wist u dat deze grote jongens hun personeel systematisch uitbuiten,voorliegen,voor een hongerloon laten werken?Vaak worden deze mensen uit een economisch minder welvarend land naar Duitsland gelokt met voorwaarden waar ze in eigen land alleen maar van kunnen dromen.Eens ze daar aangekomen zijn wacht hun echter een koude douche,het beloofde contract is plots tijdelijk en via een interimkantoor geregeld en het beloofde loon is plots ook minder.Voor velen onder hen is dit nog altijd beter dan geen werk in eigen land en dat ze dan met vijf ondergebracht worden in éénpersoonskamers nemen ze er ook maar bij.Ze krijgen zelfs een koude maaltijd,weliswaar onder constante bewaking van security-personeel waar de gemiddelde hooligan bij verbleekt.Mensen die uiting van ontevredenheid tonen worden afgedreigd.Waarom komen ze trouwens niet allemaal in opstand?Wel een tijdelijke arbeidskracht heeft al minder voet om op te staan,en mensen die hun hoop blijven vestigen op dat verkrijgen van dat vast contract is dat zeker geen optie.Nou die mensen zijn blij dat ze werken,zal u misschien denken?En wat heb ik daar nu mee te maken?Zou u het fijn vinden dat deze politiek door meer en meer bedrijven zou worden toegepast?Deze bedrijfsvoering noemen ze namelijk "Het Duits Model"en Voka en Unizo in België zien dat samen met een door hen gesponsorde partij helemaal zitten.Amazon plant ook een vestiging in België.Daarom heb ik deze petitie gestart.Tegen de uitbuiting van sociaal zwakkeren door grote bedrijven en tegen het "Duitse model" en om Politici in binnen en buitenland wakker te schudden!

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook sign_with_twitter
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst