Stop dierenleed teken hier

Poezenopvang Ronse trekt aan de alarmbel en lanceert oproep

Vzw The Lucky Stars is een erkende kattenopvang uit Ronse en startte de opvang, verzorging en herplaatsing van hun dieren in maart 2010. Dit jaar trekt de organisatie echter aan de alarmbel: de massale toestroom van achtergelaten katten is enorm. Bovendien lijkt de gemeente niet in een oplossing te voorzien. Daarom wil voorzitster Aurelie Leroy een oproep lanceren.

Geen hulp van de gemeente

Leroy: “Wij hebben reeds een aantal onderhandelingen met de gemeente gevoerd en telkens komt er niets uit de bus. De gemeente lijkt zich niet te interesseren in de dieren en de problematiek errond. Zwerfkattenpopulaties blijven maar groeien, dieren worden massaal gedumpt, gevonden honden worden 24 h bewaard in veel te kleine hokken op het containerpark te Ronse om daarna overgebracht te worden naar dierenasiel de Leiestreek te Zwevegem. Wij zijn reeds meerdere malen gaan aankloppen bij burgemeester Dhr. Dupont alsook bij de schepen van milieu Mevr. Van Crombrugge met de vraag of zij ons kunnen helpen met een ruimere locatie. Steeds krijgen wij hetzelfde antwoord: 'momenteel heeft de stad geen pand in haar bezit om The Lucky Stars te helpen'. Waarom kan in het andere gemeentes dan wel, stellen wij ons de vraag.”

Momenteel worden de poezen allemaal bij Leroy thuis opgevangen, maar de aanvragen voor opvang blijven toestromen. Hierdoor zit de organisatie met een wachtlijst tot eind september voor katten die bij hun eigenaars weg moeten. Volgens The Lucky Stars is het mede door de ingesteldheid van de gemeente dat er nu heel veel kittens en zwangere poezen worden gedumpt binnen de stad, net omdat zij deze geen onderdak kunnen geven.

“Wij, samen met een aantal inwoners van de gemeente, vinden dat het genoeg geweest is en trekken nu luid aan de alarmbel. Wij vinden het onmenselijk en ondiervriendelijk van de gemeente dat ze ons en de dieren in de kou laat staan. Er moet iets veranderen en wel dringend.”

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst