Stop de stigmatisering van psychedelica en maak het legaal! teken hier

Met dit voorstel is het de bedoeling het stigmatiseren van psychedelica te stoppen. De angel van de schokkende negatieve fabels wat deze drugs zogenaamd teweeg zou brengen, moet worden verwijdert! Psychedelica (zoals DMT, ayahuasca, paddo’s etc) moet voor regulier gebruik beschikbaar zijn, daarbij is DMT een lichaamseigen stof dus in principe zijn allen mensen volgens deze stelling illegaal.

Desnoods keuren we regulier gebruik goed door met een psychologisch onderzoek vooraf te toetsen of iemand hier sterk genoeg voor is, een goede begeleiding en een veilige omgeving, eventuele d.m.v. het inzetten van tripklinieken (gebouwen/parken met natuur en lichtjes en ceremonies), dat een mooi concept is om een relatief veilig gebruik te bieden om dit te bewerkstelligen!

Sigaretten en alcohol brengen veel meer schaden toe aan het lichaam en deze zijn wel legaal. Terwijl deze middelen dus veel slechter van invloed zijn, waarbij ook het brein aangetast wordt, is het tegenovergestelde het geval bij psychedelica. Een ander nadeel is dat er veel mensen zijn die met bijvoorbeeld DMT willen experimenteren, in zijn zuiverste vorm en onder gecontroleerd gebruik, in een goede ‘mindset/set and settings’ is dit geen probleem. Doordat het verboden is, is het gevaar groter dat deze mensen zware metalen in het lichaam krijgen omdat zij het zelf maken wat tenslotte op het bordje terecht komt van de zorg. Uiteindelijk kost het de staat veel meer omdat het dus verboden wordt gemaakt.

Zonder een goed onderzoek hiernaar te verrichten is het bij voorbaat al verboden verklaard.

De correspondent zegt het volgende:

“De gedachte dat mensen door psychedelica in een trip kunnen ‘blijven hangen’ is echter de verkeerde interpretatie van iemand met aanleg voor psychische problemen die drugs gebruikt en later last krijgt van zijn stoornis. Uit statistieken blijkt dat een hoger gebruik van psychedelica in een groep mensen geen verhoogde cijfers van psychoses laat zien.

Een fatale overdosis is bij paddo’s en lsd bovendien praktisch onmogelijk. Verslaving is zo goed als niet aan de orde, blijkt uit de jaarcijfers van het Trimbos-instituut, omdat het lichaam vrij snel al niet meer reageert op het middel, tot minstens een aantal weken wordt gewacht. Zolang de gebruiker niet aan het verkeer deelneemt, zijn de fysieke en mentale risico’s dus verwaarloosbaar.”

Het volgende filmpje is een goed voorbeeld wat het betekent voor de zorg: https://www.facebook.com/ATTNVideo/videos/1699185723719715/

Daarnaast, zijn er steeds meer onderzoeken die erop wijzen dat veel mensen, waaronder mensen met depressies of ander soorten neurologische problemen juist baat hebben bij psychedelica. Onderzoeken zijn soms magertjes, maar de gebruikservaringen van mensen zoals psychologen of doktoren (zoals de sprekers in de film; DMT the spirit molecule) laten juist een positieve kant zien van dit gebruik. Mensen waarderen het leven na een psychedelische ervaring juist meer, worden vredelievender en hebben meer zingeving in het leven gevonden. Badtrips komen zelden voor, als dit voorkomt is dit vaak door overdosering en ongecontroleerd gebruik, of door het gebruik van middelen te combineren met een negatief bij-effect tot gevolg.

Aan de anderen kant is het de bedoeling om met dit voorstel het gebruik van psychedelica te legaliseren, in Nederland bestaat een vrijheid van godsdienst of geloofsovertuiging. In het sjamanisme dient het middel DMT (wat in mens, dieren en planten) voorkomt maar ook andere soorten psychedelica, als middel(en) om contact te maken met de geestenwereld. Het hoort niet thuis in Nederland om deze natuurproducten te verbieden. Daar waar zij verwant zijn aan een geloof of als middel voor het belijden van een godsdienst o.i.d. zoals het sjamanisme.

Sjamanisme moet in vrije tijd, thuis of in de natuur en in ceremonies uitgevoerd kunnen worden. Net zoals er geen bijbels, hosties dippen in wijn en het dopen van kinderen bij wet verboden is.

Ook dient de weg vrij te worden gemaakt naar meer onderzoek naar deze natuurproducten waarbij onderzoeken ook gebruikt worden en niet zomaar genegeerd worden door de huidige politiek. Bovendien moet het regulier blijven en niet geprivatiseerd worden door de overheid, zodat het onder het mom van medicijngebruik duurder wordt gemaakt. Omdat zij er een winstgevende markt van willen maken.

Helpt mee om dit voorstel te ondersteunen door deze petitie te tekenen zodat het zoals hier beschreven, in de tweede kamer besproken zal moeten worden!

Laat je stem horen! 40.000 handtekeningen zijn nodig om het op de politieke agenda te plaatsen!

Bronnen:

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst

Verwante petities

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in

Reactie

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Doel van de actie

Laatste Handtekeningen

Gegeven

Joshua van IJzendoornDoor:
Rechtvaardigheid, rechten en de openbare ordeIn:
Voor wie de petitie bestemd is:
Iedereen die het wil tekenen met als doel dat het in de Tweede Kamer wordt behandeld, met voorkeur is het gericht aan Thierry Henri Philippe (FvD/Tweede Kamer)

Officiële ondersteuners petitie:
Door mezelf en zij die het ondertekenen.

ayahuasca, dmt, paddo's, psychedelica

Vrienden uit je adresboek uitnodigen

Codes Om Link Te Delen

directe link