steun sta-art teken hier

Geachte Raadsleden,

De ondertekenaars van deze brief maken zich grote zorgen over de toekomst van sta-art. Het in eerste instantie negatieve pre-advies en in tweede instantie zeer beperkte subsidiebedrag dat is geadviseerd met betrekking tot de ingediende subsidieaanvraag voor het 2014 en verder, zet de toekomst op het spel van een organisatie die voor de beeldende kunst in Alphen aan den Rijn in de afgelopen 25 jaar zeer waardevol is geworden.

We beseffen ons terdege dat in deze tijden bezuinigd moet worden. Sterker nog, niet zelden was dat onderwerp van gesprek tijdens de vele bijeenkomsten die we hebben gehad. Tegelijkertijd rechtvaardigt de plek die sta-art inneemt in Alphen aan den Rijn en omgeving, dat we u willen vragen opnieuw te zoeken naar manieren om het voortbestaan te garanderen. We zullen u uitleggen waarom.

Sta-art is er met name in het afgelopen jaar in geslaagd de ontmoetingsplaats te worden van die mensen in Alphen die zich betrokken voelen bij de creativiteit die de stad rijk is. Maar belangrijker nog is dat deze mensen elkaar ook ontmoeten en spreken tijdens de bijzondere programma’s die sta-art zelf initieert, vaak ook in samenwerking met andere partijen in het cultureel landschap.
Dat mag niet verloren gaan.

Sta-art bruist van het ondernemerschap. Alleen dat ondernemerschap heeft een stevige basis nodig. We hebben al toegezegd dat we alles in het werk zullen zetten om in 5 jaar grotendeels onafhankelijk van gemeentelijke subsidies te worden.Dat wordt ons in de voorgestelde cultuurnota en de mindering op de subsidie van 85% van af 2014 onmogelijk gemaakt.
Wij doen dan ook een nadrukkelijk verzoek aan de gemeenteraad te overwegen of op basis van de aanvraag van toch een substantieel bedrag kan worden toegekend, zodat de programmering van sta-art met kracht kan worden voorgezet en verder ontwikkeld. Ook met het oog op de toekomstige samenwerking in het cultuurgebouw.

De ondertekenaars,

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst