Stem tegen het nieuwe voorstel voor parkeervergunningen in Muiden! teken hier

Iedereen zowel particulieren, bedrijven als instellingen hebben een nieuwe aanvraag voor een parkeervergunning van de gemeente Muiden gekregen. Velen zijn het inhoudelijk hier niet mee eens maar weten niet hoe ze dit aan de gemeente Muiden kenbaar kunnen maken.
Wij proberen via deze weg aan mensen te vragen eerst goed de verstrekte gegevens te lezen alvorens u tegen dit voorstel stemt. hieronder dragen we een aantal punten aan die aangeven waarom we tegen willen stemmen. uiteraard is niet alles te omschrijven maar we hopen wel de kern van het probleem aan te geven:
* Wij zijn van mening dat de gemeente gemeente Muiden onvoldoende haar burgers heeft voorzien van de juiste informatie omtrent de parkeervergunningen en tevens te weinig rekening houdt met de belangen van haar inwoners, bedrijven en instellingen.
* Het is verder onbegrijpelijk dat het plan eerst ten uitvoer wordt gebracht en pas na een half jaar wordt geƫvalueerd, zonder vooraf een doordacht en degelijk plan te presenteren.
* We begrijpen de problematiek betreffende de drukte in Muiden maar vinden niet dat de burgers, bedrijven en instellingen hier de dupe van mogen worden ten koste van de betalende bezoekers.
* Wij zijn dus niet geheel tegen het betalen voor een vergunning maar zien er onvoldoende voor terug.
* Graag zien we de mogelijkheid voor indien men dat wil extra aan te schaffen vergunningen tegen betaling.
* Graag zien we de mogelijkheid voor de uitbreiding van vergunninghouders plekken waar alleen de inwoners, bedrijven instellingen mogen parkeren. Vaak zien we dat zowel overdag als met name s avonds het voor de bewoner onmogelijk is te parkeren in de nabijheid van hun woning. Maar ook overdag is het enorm lastig te parkeren voor bedrijven na terugkomst van het bezoeken van een klant of bij mensen die slecht ter been zijn om even nabij de winkels te parkeren.
We zijn ook niet geheel tegen het verzoek om indien mogelijk te parkeren aan de rand van Muiden maar dan wel, gratis en in de nacht veilig zonder kans op inbraak of schade.
* Wij zijn niet direct tegen parkerende toeristen maar wel gereguleerd en met vrije parkeerplekken voor de betalende vergunninghouders. We mogen wel betalen maar hebben geen plek.
* Zoals we het begrijpen kun je straks als je in de buitenwijk woont niet meer met je blauwe schijf even naar een winkel of de dokter in de vesting van Muiden zoals het altijd was. De winkeliers verwachten dat er hierdoor minder inkomsten ontstaan. De komende periode zal onderzocht moet worden of dit ook werkelijk gaat gebeuren.
* Bedrijven maken zich zorgen dat ze hun klanten als service geen betaalde parkeerkaart meer kunnen aanbieden en vinden dit zeer klantonvriendelijk.
* Instellingen zijn blij dat zij nog enigszins worden ontzien maar zien wel een terugname in de aantallen uit te geven vergunningen en maken zich zorgen dat de zo nodige vrijwilligers hierdoor wegblijven als ze ook moeten betalen. Zij kunnen uiteraard allemaal ook op de gratis parkeerplekken buiten de stad staan maar erg vriendelijk vanuit de gemeente Muiden is dit niet echt te noemen.

Over hoe het dan wel moet daarover zouden wij graag in dialoog gaan met de gemeente Muiden. Met andere woorden wij zijn er niet om alleen maar alles af te keuren maar dit is geen fatsoenlijk beleid te noemen waarbij de gemeente Muiden haar burgers, bedrijven en instellingen tegemoet komt.

Dus ben je het met ons eens en wil je ook tegen het huidige parkeervergunningen beleid stemmen stem dan NEE.

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst