Sluiting Bibliotheek Loon op Zand en Kaatsheuvel? teken hier

Gemeente Loon op Zand wil 75% bezuinigen op het bibliotheekwerk. Dat betekent dat de vestigingen in Loon op Zand en Kaatsheuvel zullen moeten sluiten. Een catastrofe voor alles wat in deze gemeente met lezen, leesbevordering, educatie, informatie en maatschappelijke oriëntatie te maken heeft.

De helft van alle inwoners van Loon op Zand en Kaatsheuvel maakt gebruik van de bibliotheek. De bibliotheken zijn de meest laagdrempelige basisvoorzieningen in de gemeente.

‘Alles van waarde is weerloos,’ zei dichter en schilder Lucebert ooit. En zo wordt een waardevolle bibliotheek voorziening zomaar weggevaagd. Een sociaal-culturele infrastructuur die voor jaren verloren gaat.

Donderdag 10 november gaat de beslissing over de toekomst van deze bibliotheken vallen. Laten we hopen op een goede afloop, maar tot die tijd kunt u uw onvrede bij ons kwijt. Inmiddels zijn er spontaan publieksacties ontstaan. In Loon op Zand zijn handtekeningen verzameld en posters opgehangen. Ook ontvangen wij veel steunbetuigingen van bezorgde klanten.

Wilt u ook uw ongenoegen uiten? Dat kan hier. Het kan ook in Bibliotheek Loon op Zand en Kaatsheuvel. Daar liggen petities die u kunt tekenen. U kunt er meteen een protestposter ‘Onze bibliotheek moet blijven’ of een protestkleurplaat ophalen.

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst