Rust zacht lieve Boaz teken hier

Geachte mensen,

Ik wil graag jullie aandacht voor het volgende:

Jaren lang heb ik mogen genieten van de aanwezigheid en liefde van 2 paarden genaamd Boaz (23) en Gaudi (6.) daarbij heb ik ook nog een derde Shamal (15)
Door persoonlijke redenen was ik financieel genoodzaakt om er 1 te verkopen, Gaudi was de jongste dus degene met de meeste potentie en een nog lange toekomst.
Ik heb Gaudi op nieuwpaard.nl gezet en met de tijd en de nodige gesprekken heb ik besloten de mensen (potentiële kopers) te vragen of ze ook Boaz mee wilden adopteren.
Simpelweg omdat ik Gaudi vanaf veulen zijnde bij Boaz heb geplaatst omdat deze ontzettend eenzaam was. Nu is het voorspelbare dat deze twee mannen ontzettend aan elkaar
gehecht zijn geraakt. Boaz meer aan Gaudi mijn inziens en om die reden had ik besloten de koper Boaz als geschenk mee te geven zodat Boaz niet weer in eenzaamheid zou moeten verkeren.
Het was voor mij het mooiste wat waar zou kunnen zijn. Dat de beide volbloed arabieren samen zouden zijn en elkaar niet hoefden te missen.

Mensen ik spreek in verleden tijd om deze reden:

26 februari zijn ze BEIDE in goede gezondheid opgehaald door de "nieuwe" eigenaresse
Het contact met mevr verliep goed tot twee weken nadat de heren opgehaald werden.
Ik kreeg een email dat mw. geen contact meer wilde hebben met mij omdat ze haar kostbare vrije tijd niet in een nepvriendschap wilde steken.
LET OP: Omdat ik geen paardenvriend ben, want Boaz zou artrose hebben hierbij kwam de zin "als je me dat van te voren had gezegd dat hij artrose zou hebben dan had ik hem nooit in het mulle zand hebben gereden (ze woont bij het strand)
en Gaudi zou een ondeugdelijk oud bid mee hebben gekregen waardoor hij verwondingen in zijn mond zou hebben.
• 1 januari is Boaz uitgegleden er is een dierenarts bijgeweest die absoluut geen teken heeft gegeven dat Boaz artrose zou hebben of dat hij hiervoor onderzocht moest worden.
• Tegen mw. heb ik van te voren gezegd dat dit paard niet intensief gereden moest worden en dat hij binnen moest staan in de nacht 1 en alleen omdat hij vatbaar is om ziek te worden door de kou.

• Mw. wilde graag een gelijksoortig bid waar ze Gaudi tijdens een proefrit ook mee heeft gereden (een shanksnaffle) het bid wat ik mee verkocht heb was nooit gebruikt en via Ebay gekocht uit USA.

1. Als allereerste en allerergste wil ik u mededelen dat ik vanmiddag afscheid heb moeten nemen van mijn dierbare vriend Boaz, hij was vanaf 26 februari tot nu wellicht 150 kg afgevallen was wonden op zijn lijf en was stram in zijn spieren door de kou.
2. Mw. heeft mij gisteren een email gestuurd en een sms (net als het vorige email met de valse beschuldigingen) met daarin de mededeling dat ik moest aangeven wat ik wou omdat ze genoodzaakt is om Boaz in te laten slapen.

Ik ben direct vanmorgen met de trailer achter mijn auto er heen gereden omdat ik niet kon geloven dat deze rigoureuze beslissing rechtvaardig was. Ook heb ik een deskundige om advies gevraagd hierin, deze vertelde dat het bijna ONMOGELIJK
is dat een paard in zo een korte tijd zo hard achteruit zou gaan. Hij xx adviseerde mij ook om hem op te halen.
Eenmaal aangekomen ben ik mij DOODGESCHROKKEN wat ik daar aantrof. Het paard stond met de anderen op gras wat amper een week geleden was bemest met kunstmest, zijn halster was verkleurd wat dus wil zeggen dat hij dag en nacht buiten stond, hij had verwondingen en was
broodmager IN ANDERHALF MAAND TIJD. Ik vraag u is dit mogelijk?
Ik heb drie weken geleden de mail van mw. gehad dat Boaz klachten ervaarde en dat dit door de dierenarts gediagnosticeerd werd met Artrose.
Ik heb de "veearts" vanmiddag ontmoet, deze man was ontzettend hard en besloot na vijf minuten te zeggen "er is maar een oplossing voor dit paard, een kogel, de dood".
Ze stonden op geen enkele manier toe dat ik Boaz mee zou nemen. En ja ook ik ben reëel genoeg om te zeggen dat een paard in deze toestand niet echt fit is om vervoerd te worden.
De deskundige had besloten en het paard is in mijn schoot overleden.

Ik vind dit zo ongelooflijk onterecht en oneerlijk, serieus waar, mensen als jullie hadden gezien hoe Boaz weg ging en hoe hij er vandaag uitzag dan hadden jullie dit gevoel ook gehad.
Het is zoooooooooooooooooooooo hartverscheurend om dit te hebben moeten meemaken. Ik heb wat informatie hier en daar opgetrommeld en vind dat dit bekend moet worden in de media dat dit afschuwelijk voorval niet zonder kleerscheuren uit dit delict komt. Onrechtvaardig. Begrijp mij goed ik heb boaz geschonken van hart tot hart aan mw. met het volste vertrouwen dat ze OOK goed voor hem zou zorgen. Niets is minder waar.
De dierenarts had uitspraken in de trend van: Waarom heb je dit paard überhaupt weggegeven? Hierop heb ik de bovengeschreven reden gegeven, waarop de veearts cynisch lachte.
Ook vroeg hij wat dit paard in zijn vorig leven had gedaan. Reining (westernriding sport) waarop hij beklag maakte op zijn achterbenen. Etc etc. De veearts haalde als de donder de spuiten op en spoot de een na de ander in zijn hals, hij wachten geen eens totdat Boaz rustig in sliep ofwel onder narcose geraakte. De man was rigoureus, ongevoelig, hard en zakelijk.

Thuis kreeg ik het advies SBS 6 te mailen en om de dierenbescherming te bellen en ook om de dierenarts om een verklaring van euthanasie te vragen.
Ik ben achter dhr. zijn tel.nr gekomen en heb hem gebeld waarop hij erg afwijkend en afkeurend was jegens mijn houding en voorkomen. Ik heb de helft van het gesprek op kunnen nemen, waar ik ook heb gevraagd of hij degene was die de diagnose had gesteld dat Boaz artrose zou hebben.
"NEE IK HEB NIET VASTGESTELD DAT HIJ DIT HAD ETC ETC" WAT DUS WIL ZEGGEN DAT BOAZ HELEMAAL GEEN ARTROSE HAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mensen alstublieft ik stuur jullie foto's van voor zijn vertrek, van vandaag, de helft van het opgenomen gesprek met de veearts en een bewijs wat ik mw. heb gemaild als antwoord op de door haar gestuurde mailtjes. Ze wilde me namelijk absoluut niet persoonlijk te woord staan.

Laat u mij alstublieft weten of jullie mij kunnen helpen om dit bekend te maken ter ere van BOAZ dit is NIEUWS. Nederland is een land waarin paarden beschermd worden wanneer deze niet goed behandeld worden. Daarom geef ik u een aantoonbaar feit dat er dus mensen zijn die dit verloochenen, het vertrouwen beschamen en denken dat ze er zonder kleerscheuren mee weg komen. Is dit wat Nederland is??

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst