Referendum herindeling gemeente Groesbeek met Millingen en Ubbergen teken hier

Het zal u niet ontgaan zijn dat er serieuze plannen zijn om Groesbeek, Millingen en Ubbergen samen te voegen. Zoals gewoonlijk hebben de gemeenteraden zich al in de discussie gemengd en zelfs al een voorkeur kenbaar gemaakt. Maar wat vindt u als inwoner van Groesbeek zélf van zulke plannen?

Sociaal Groesbeek is erg benieuwd naar uw mening. Wij willen een referendum in het leven roepen waarin de inwoners van Groesbeek zich kunnen uitspreken over een samengaan van Groesbeek met Millingen of Ubbergen. Het referendum moet dan, in onze ogen, doorslaggevend zijn in het uiteindelijke besluit van de Groesbeekse raad. Op die manier is een mogelijke herindeling niet alleen een speeltje van de raad, maar ook een zaak waar de kiezer zich over kan uitspreken.

Inmiddels ligt een intentieovereenkomst ter inzage in het Groesbeekse gemeentehuis over de mogelijke herindeling, waarin u zich nader kunt verdiepen. Bent u het met Sociaal Groesbeek eens dat er een referendum moet komen waarin u als burger zich in het stemhokje kunt uitspreken over het wel of niet doorgaan van de fusie? Laat uw stem horen!

LET OP: Met het ondersteunen van deze petitie doet U nog geen uitspraak over het wel of niet samenvoegen van de betreffende gemeenten, U geeft aan dat U vindt dat de Groesbeekse burger de kans moet krijgen zich over dit belangrijke onderwerp uit te spreken.

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst