Red Cultuurcentrum De Fabriek (Allround) in De Ronde Venen teken hier

Bezuinigingen zijn nodig in deze moeilijke tijden. Door heel Nederland kijken gemeentes, provincies, stichtingen en verenigingen hoe er bezuinigt kan en moet worden. Veel verenigingen en stichtingen krijgen te horen dat er minder subsidie binnen gaat komen. Dit alles was te verwachten en iedereen zette zich schrap voor wat komen ging. Velen zijn uiteindelijk ontevreden met de uitkomsten van alle besluiten rondom de bezuinigingen zo ook Cultuurcentrum De Fabriek (voorheen J.C. Allround) te Mijdrecht.

Donderdag 3 november is bekend geworden wat al lang in de lucht hing. Stichting De Baat, wie het accommodatie gericht jongerenwerk in De Ronde Venen verzorgt, heeft te horen gekregen dat er 5% gekort gaat worden op de subsidie vanuit de gemeente.
Het bestuur van De Baat heeft er voor gekozen om invulling te geven aan deze bezuiniging door middel van het volgende:

-Per 1 januari zal 1 jongerenwerker worden ontslagen
-Per 1 februari zal De Fabriek OPHOUDEN TE BESTAAN, de huur is reeds opgezegd.

De gemeenteraad heeft van het college van burgemeester en wethouders hierover een raadsvoorstel gekregen waarin staat dat er op deze manier 5% bezuinigd gaat worden op de subsidie voor De Baat. De gemeenteraad heeft reeds veel kritiek geuit over dit voorstel en heeft het college kritische vragen hierover gesteld. Mede de procedure van het uiteindelijke uitvoeren van de bezuiniging en het compleet schrappen van de post accommodatie gericht jongerenwerk roepen vraagtekens op. Het is namelijk niet de taak van de uitvoeringsinstantie (De Baat) of het college om dit soort rigoureuze besluiten te nemen, deze liggen bij de gemeenteraad.

Al sinds jaar en dag (meer dan 10 jaar) is De Fabriek DE vaste plek waar vele jongeren (inmiddels al aardig wat "ouderen") samenkomen en vele uren hebben doorgebracht. Het is een heuse creatieve, culturele tempel van De Ronde Venen geworden. Een plek waar iedereen welkom is, zichzelf kan zijn en thuis kan voelen.
Alles rondom de uitkomst van de bezuiniging hierop komt heel hard aan bij alle vrijwilligers en medewerkers van het jongerenwerk, helemaal nu het hele pand volledig is opgeknapt om het een bredere functie als cultuurhuis te gaan geven!!

Volgende week donderdag (10 november 19:30) is de raadsvergadering waarin een uiteindelijke beslissing door de gemeenteraad genomen gaat worden. Het mag duidelijk zijn dat het onderste uit de kan zal worden gehaald om een juist besluit te nemen.

TIJD VOOR ACTIE! STEUN DEZE PETITIE!!!!
We willen er natuurlijk alles aan gaan doen om De Fabriek niet te laten verdwijnen!! Dus zorg dat iedereen op de hoogte is en aanstaande donderdag 10 november om 19:30 uur naar De Fabriek komt en laat goede ideeën of verhalen achter op onze facebook pagina RED DE FABRIEK of mail naar reddefabriek@popenpodium.nl

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst