Petitie tegen het inslapen van gezonde honden! teken hier

In Nederland is het gewoon legaal om een gezonde hond zonder geldige reden in te laten slapen.

Artikel 36 1. Het is verboden om zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken dan wel de gezondheid of het welzijn van een dier te benadelen.

Indien het doden zonder benadeling van het welzijn is gebeurd of zonder dat de honden pijn of letsel hebben ervaren, is er geen sprake van overtreding van artikel 36 GWWD.

Dit betekent dus dat het waardevolle leven van een hond, die altijd trouw is aan zijn baas of bazin, zomaar ingeslapen mag worden. Want misschien vindt de baas wel dat de hond teveel tijd in beslag neemt, of al de haren in huis, of de wandelingen die de hond nodig heeft in weer en wind, of de komst van een kindje. Dit moet niet kunnen! Elke hond heeft recht op een fijn leven.

Toen ik nog heel klein was, kwam je mij ophalen. Ik kreeg een nieuw baasje! Je was zo blij met mij en we gingen vaak wandelen. Lekker naar het bos. Ik kon lekker rennen en ik zag jou lachen dus jij was ook gelukkig. Elke stok die je gooide, kwam ik terugbrengen. Speciaal voor jou. Je leerde me kunstjes en zei dat je trots op me was. 's Avonds als je moe was kwam ik lekker bij je liggen. En ook als je verdrietig was kwam ik je troosten. We waren twee pootjes op 1 buik. Alles deden we samen. Maar toen had je ineens minder tijd voor mij. Ik weet niet of dat kwam door je promotie op je werk, het nieuwe mensenkindje in huis, misschien ben ik gewoon minder leuk nu ik groot ben.

Je pakte mijn riem en ik was blij! We gingen wandelen! Ik likte je hand en sprong in de auto. Maar we gingen niet wandelen. We gingen naar de man met de witte jas. Ik vind dat altijd een beetje spannend maar ik krijg altijd een koekje als ik daar ben. Mijn baasje praatte met de man in de witte jas en liep zonder te kijken de deur uit. Ik keek hem na, een beetje in paniek. Waar gaat mijn baasje nu heen? Ik blafte naar mijn baasje maar hij kwam niet terug. Plotseling voelde ik een prikje. Ik werd moe en slap en kon mijn ogen niet meer openhouden om te kijken waar mijn baasje bleef... Mijn baasje heeft me laten inslapen. Maar toch houd ik van mijn baasje, ik zal alles voor je doen. Als ik terug kon naar mijn baasje zou ik de hele dag stokken naar je terug brengen want ik hield van jou!

Als u de waarde ziet van het leven van deze trouwe honden, teken dan deze petitie in de strijd tegen het legaal laten inslapen van gezonde honden!

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst