Op oorlogsgraven moet je niet bezuinigen, meneer Plasterk !! teken hier

Het was slechts een bescheiden berichtje, afgelopen vrijdag 31 mei, in een paar kranten en op de radio. Echter de meeste media lieten het links liggen, daarom deze Petitie.

De stichting Oorlogsgraven luid de noodklok, als er geen geld komt, kunnen de oorlogsgraven niet meer goed onderhouden worden.
Hoe is het mogelijk dat deze regering de mannen en vrouwen die de hoogste prijs hebben betaald wegbezuinigen, de Minister geeft ook aan dat hij nog nooit op de Erevelden in Loenen en op de Grebbeberg is geweest. Onze Veteranen doen dit wel om hun kameraden te herdenken, dit mag niet gebeuren !!

Dit leek wellicht geen belangrijk nieuws maar dat is het wel.
Immers: je kunt geen hogere prijs betalen in dienst van jouw land dan deze mensen hebben gedaan voor wie de Stichting Oorlogsgraven werkt.

50.000 zijn het er. Nederlandse mannen en vrouwen die als soldaat, verzetsstrijder, tewerkgestelde of matroos zijn omgekomen en nu overal ter wereld liggen begraven. Daarnaast zorgt de stichting voor de graven van 12.000 geallieerde militairen die meehielpen Nederland te bevrijden, maar wiens graf om wat voor een reden dan ook niet wordt onderhouden door hun land van herkomst.

Het motto van de stichting luidt: opdat zij met eere mogen rusten.

Steun daarom deze petitie door te ondertekenen, en vergeet ook niet te bevestigen, anders telt uw stem niet mee, we willen minimaal 1000 handtekeningen hebben.

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst