Omleiding busbundel 410 via E313 moet behouden blijven teken hier

Ten gevolge van werken aan de Turnhoutse baan in Deurne volgde busbundel 41x (= bus 410/411/412/414) gedurende 4 maanden in beide richtingen een omleiding via Krijgsbaan/Wommelgem rondpunt/E313. De reacties op deze omleiding waren positief: in beide richtingen (Antwerpen & Turnhout) was de reistijd ingekort, de bussen reden stipter en de mensen van de wijk Draaiboom (Wommelgem) hadden een snelle verbinding naar de stad. Reizigers van de betreffende lijnen die toch in Deurne moesten zijn, konden gebruik maken van de parallel rijdende tram 10.

Nu de hinder door de werken voor de busbundel 41x afgelopen is, volgt deze lijn terug min of meer haar oorspronkelijke route door de dorpskern van Deurne. Hierdoor is de reistijd tijdens de spits tot 30 minuten (!) langer dan wanneer deze de omleiding via E313 volgde.

Wij zijn van mening dat de reisweg via Krijgsbaan/Wommelgem rondpunt/E313 terug moet worden ingevoerd. Reizigers uit Wijnegem, Schilde, Zoersel tot Turnhout zijn tot een half uur vlotter op hun bestemming. Zij die in Deurne moeten zijn, kunnen alsnog overstappen op tram 10 of 5 die hen om de 8 minuten van een verbinding voorzien.

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst