Niet bouwen in Den Bogerd ten koste van Natuur teken hier

Wij zijn van mening dat de koers die momenteel gevaren wordt ten aanzien van de nieuwbouwplannen voor Udenhout een hele slechte koers is, en dan bedoelen wij de voorgenomen realisatie van Den Bogerd.

De woningmarkt in Nederland zit volledig op slot en het aanbod van woningen op Funda is nog nooit zo hoog geweest. Momenteel staan er in de gemeente Tilburg meer dan 3100 woningen te koop, waarvan bijna 350 in Udenhout en Berkel-Enschot. Daarnaast worden in Tilburg Noord Oost rondom de dorpen in de nabije toekomst zo’n 2000 woningen gerealiseerd in de verschillende Overhoeken.

De gemeente Tilburg heeft daarnaast nog eens een grote overcapaciteit aan nieuwbouwplannen. Dit blijkt onder meer uit het kwalitatief woonbehoefte onderzoek, de woonvisie, de vastgoedmonitor etc. In de nieuwste woonvisie 2011-2014 worden daarom de ambities voor het te realiseren aantal nieuwbouwwoningen in de gemeente Tilburg grondig naar beneden bijgesteld.

Er zullen dus plannen moeten sneuvelen. Wij vinden dat het plan “Den Bogerd” een prima kandidaat is om NIET uit te voeren en wel om de volgende redenen:
1. De noodzaak is niet aangetoond
2. Er wordt een waardevol natuurgebied afgebroken om deze wijk te realiseren
3. De gemeente gaat– in tegenstelling tot de eigen visie – uitbreiden richting Haaren in plaats van inbreiden in de eigen gemeente.
4. Er zijn veel alternatieve locaties locaties die beter zijn, bijvoorbeeld het plan "de Residence" en de locatie "houtzagerij vd Voort" midden in het centrum van Udenhout aan de Kreitenmolenstraat.

U kunt aangeven dat u onze mening steunt door deze petitie te ondertekenen. Daarmee geeft ook u aan dat u realisatie van Den Bogerd in Udenhout niet ziet zitten. Tzt zullen wij deze petitie aanbieden aan de Tilburgse Raad.

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst