IEP de KLUSBOOM niet kappen maar klussen teken hier

Afgelopen dinsdag 13 september 2011 zijn de mensen van IPC Groene Ruimte begonnen met het kappen van de bomen in de achtertuin van Sintmartenshofje in de wijk Sint Marten te Arnhem. Dit doen zij in opdracht van de bewoners van het Sintmartenshofje. Ze laten 2 oude bomen(aan de ingang van jan nulde hofje) staan en zullen verplicht 6 nieuwe bomen na de verbouwing terug planten vanwege het kappen van de andere bomen.(al heb ik persoonlijk wel mijn twijfels of er dan nog wel geld over is voor grote nieuwe bomen na zo'n grote verbouwing) De bewoners zijn van mening dat de bomen ziek zijn(plakoksels) en teveel last zullen krijgen van al het bouwverkeer straks in maart 2012.

We zijn heel blij dat ze de achtertuin en de woningen gaan opknappen, maar niet blij voor 1 boom namelijk; IEP de KLUSBOOM.

Ze wilden hem afgelopen dinsdag al kappen maar wij hebben toen kunnen voorkomen dat IEP op die dag werd gekapt. Bij nader onderzoek kwamen wij erachter dat ze helemaal geen kapvergunning voor deze boom hadden. Dus IEP de KLUSBOOM krijgt een nieuwe kans, maar de klusbewoners van het Sintmartenhofje gaan nu voor deze boom een kapvergunning aan vragen.

Wij kunnen nu, via deze petitie laten weten. dat we IEP de KLUSBOOM willen laten leven.

We hebben zelf ook een boomexpert laten kijken naar deze boom. Hij heeft inderdaad plakoksels, maar is niet aan het rotten, en staat mooi in balans, wel moet die hier en daar gesnoeid worden (klussen dus). En zal zeker voor aankomende 5 a 10 jaar geen (acuut) gevaar kunnen gaan opleveren voor de bewoners. Heel veel bomen die niet onderhouden zijn krijgen plakoksels maar zolang ze niet rotten van binnen en mooi in balans staan kunnen deze bomen een prima leven hebben.

Dus steun onze petitie en laat IEP de KLUSBOOM leven, niet kappen maar klussen!
En met klussen bedoelen wij: snoei IEP de KLUSBOOM en pak hem in ter bescherming van de verbouwingen en geef IEP de KLUSBOOM in de achter tuin van Sintmartenshofje een mooi en lang leven!!

Namens IEP de KLUSBOOM alvast bedankt

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst