Houd Eikelenburg Groen! teken hier

De gemeente heeft plannen om in het natuurgebied Eikelenburg in Rijswijk 325 woningen te bouwen. Daarmee gaat een uniek cultuurhistorisch landschap en een prachtig groengebied voor de wijken Steenvoorde en de Strijp voorgoed verloren.
Groenlinks Rijswijk steunt de huidige bewoners van de historische boerderijen in Eikelenburg in hun verzet tegen de plannen.

In de plannen van de gemeente zijn 325 woningen gepland, van luxe villa's tot flats, terwijl iets verderop nog eens 4000 woningen gebouwd gaan worden in Rijswijk-Zuid. Zolang Rijswijk-Zuid nog niet af is, is niet eens zeker dat extra woningbouw nodig is. Misschien worden de huizen straks niet verkocht.

Wanneer de gemeenteraad de plannen eind juni goedkeurt, wordt alvast begonnen met de voorbereiding van de bouw. Eerst worden de bomen gekapt en wordt een zandlichaam neergelegd om de bodem klaar te maken voor de wegen, huizen en flats. De kapvergunning is zelfs al verleend, terwijl het bestemmingsplan nog niet is goedgekeurd.
Wanneer de bomen gekapt zijn, is er geen weg meer terug. Het gebied is dan al vernield. Dus voeren wij actie om de gemeenteraad te laten inzien dat er geen bomen gekapt moeten worden en geen huizen gebouwd!

U kunt deze actie steunen door uw handtekening te zetten op een van de papieren handtekeningenlijsten of via deze site. Zo kunnen we met zijn allen aan de gemeenteraad laten zien, dat Rijswijk dit plan niet wil.

Op 27 juni vergadert de Rijswijkse gemeenteraad over het plan. Wie geinteresseerd is, is welkom op het stadhuis om te horen wat de partijen over de plannen te zeggen hebben.

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst