Houd de Bibliotheek Medische Wetenschappen ook 's avonds open! teken hier

Per 1 januari 2012 zal wegens bezuinigingen de Bibliotheek Medische Wetenschappen alleen tijdens de tentamenweken 's avonds open zijn. Als alternatief voor onze bibliotheek wordt Komeetzaal D 's avonds opengesteld, en is er uiteraard de Centrale Bibliotheek. Hoewel wij als studenten inzien dat bezuinigingen in deze tijd noodzakelijk zijn, kunnen wij ons niet vinden in deze maatregel.

Voor vele studenten is de bibliotheek de ideale plek om te studeren, ook 's avonds. Velen van ons willen graag na onze colleges nog even in de boeken duiken, en met de voorgestelde sluitingstijd van 17.30 uur zou dat niet meer mogelijk zijn. Ook de sluitingstijd van 20.00 uur in tentamenweken vinden wij erg vroeg, zeker in vergelijking met andere bibliotheken van de RU. Zo is de Centrale bibliotheek van maandag t/m vrijdag tot 22.00 open, en zijn de Library of Science en Bibliotheek Rechtsgeleerdheid van maandag t/m donderdag tot 20.00 open. Wij als studenten zijn van mening dat de bibliotheek Medische Wetenschappen niet achter kan blijven, en ook 's avonds open gesteld dient te blijven voor studenten. In tegenstelling tot de voorgestelde alternatieven, zijn bovendien de kernboeken van ons curriculum aanwezig in de medische bibliotheek die essentieel zijn om te kunnen studeren.

Wij willen graag meewerken aan een oplossing, zoals het instellen van studenten die in de avonduren surveilleren om toch kosten te besparen, maar de bibliotheek toch open te kunnen houden.

Middels deze petitie willen wij een sterk signaal afgeven aan het UMC St Radboud dat wij het absoluut niet eens zijn met de bezuinigingsmaatregel en dit voorstel onacceptabel is. Hoe meer handtekeningen wij verzamelen, hoe sterker het signaal is dat wij kunnen afgeven.

Teken de petitie en houd onze bibliotheek ook 's avonds open!

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst