GEEN BLIK OP 'BLIK' IN AMERONGEN teken hier

GEEN BLIK OP BLIK!
Afgelopen zomer hebben veel inwoners van Amerongen zich samen met het Amerongen Inspireert Platform en vertegenwoordigers van de Gemeente gebogen over de verkeersproblematiek in het Oude dorp.
Ondanks duidelijk protest van veel bewoners uit Amerongen heeft het College toch een parkeerplaats voor bezoekers van De Buitenplaats opgenomen in de Concept Verkeersvisie. Deze parkeerplaats zal ingericht worden aan de Kersweg gelegen tussen La Ditta en boerderij Rodenstein.
● Het unieke en veel geroemde zicht op Amerongen vanaf de dijk (en vanuit het dorp naar de dijk toe) zal door het geparkeerde blik blijvend ontsierd worden.
● De Kersweg is inmiddels ingericht als veilige fietsstraat. Dit betekent dat autoverkeer zoveel mogelijk geweerd moet worden uit de straat. Door het inrichten van een parkeerplaats zal de verkeersdruk van auto’s op de Kersweg juist weer toenemen.
● De grenzen van het beschermd dorpsgezicht zijn herzien, waardoor de parkeerplaats binnen de grenzen van dit beschermd dorpsgezicht zal komen te liggen.
● De Buitenplaats is een commerciële instelling. Het is beleid van de Gemeente Utrechtse Heuvelrug dat commerciële instellingen (zoveel mogelijk) op het eigen terrein moeten parkeren.
● Er wordt ons voorgehouden dat de parkeerplaats aan de Kersweg incidenteel gebruikt zal worden. Wij voorzien echter dat De Buitenplaats (of anderen) op termijn niemand meer naar de Groene Entree zal verwijzen als er een parkeerplaats in de buurt voorhanden is. De parkeerplaats zal dan vrijwel permanent vol staan met auto’s.

Helpt u ons de Gemeenteraad en B&W ervan te overtuigen dat dit plan zeer ongewenst is?

►U kunt dit doen door deze petitie te ondertekenen waarmee u aangeeft tegen een parkeergelegenheid, in welke vorm dan ook, in het weiland aan de Kersweg te Amerongen te zijn !

Wij zorgen er dan voor dat uw handtekening bij de Gemeente terecht komt.

Bedankt voor uw hulp!

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst