Bert van Marwijk bedankt! teken hier

Bert van Marwijk heeft vandaag besloten te stoppen als bondscoach van het Nederlands Elftal. Via deze petitie willen wij handtekeningen verzamelen om Bert te bedanken. De (digitale) handtekeningen willen we als eerbetoon aan Bert van Marwijk aanbieden. Daarom willen we minmaal 1 miljoen handtekeningen verzamelen.

Na het Europees kampioenschap voetbal 2008 werd Van Marwijk bondscoach van het Nederlands voetbalelftal. Nederland plaatste zich voor het wereldkampioenschap voetbal 2010 door in de kwalificatie alle acht wedstrijden te winnen.

Begin juni 2010 reisde het Nederlands Elftal af naar Zuid-Afrika voor de eindronde van het WK voetbal. Nederland eindigde als eerste in poule E. In de achtste finale moest het elftal het opnemen tegen Slowakije. Deze werd gewonnen met 2-1 waarna de kwartfinale tegen Braziliƫ volgde. Deze werd ook gewonnen met 2-1. In de halve finale was Uruguay de tegenstander. Na deze wedstrijd met 3-2 gewonnen te hebben trad het team in de finale op 11 juli 2010 aan tegen Spanje. Die wedstrijd verloor Nederland met 0-1.

Bij terugkeer in Nederland werd hij samen met aanvoerder Giovanni van Bronckhorst geridderd door demissionair minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Ab Klink, en werd er vervolgens een rondvaart genoten door het centrum van Amsterdam en een huldiging op het Museumplein waar ongeveer 750.000 mensen op af kwamen. (bron wikipedia)
Een fantastische prestatie, en daarom willen we Bert niet via de achterdeur laten verdwijnen.
Bedankt Bert ook, en teken de petitie. Bert van Marwijk bedankt!

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst