BEHOUD BOELAKE HOF teken hier

Op 15 maart 2015 werd door de bestendige deputatie een vergunning afgeleverd tot het slopen en herbouwen van de, op één na, oudste hoeve van Zulte.De oudst gekende beschriving van het "Hof Te Boelake",vermeld in de inventaris van het onroerend erfgoed van de gemeente maar niet beschermd, is te vinden op een renterol van 1404.De hoeve is nog in vrij goede staat bewaard gebleven en past perfect in het nog goed geconserveerde landschap van de Leie Meersen.Als archeolische site is deze plaats ook uitermate zeer belangrijk.Dit zijn één van de zeldzaamste relicten uit het historisch verleden van Zulte die nog bewaard en, tot op heden, zichtbaar gebleven zijn.De sloping en de daaraangekoppelde "heropbouwplannen" en de aanleg van een gigantische grote tuin, zouden het grootste deel van de historisch belangrijke Leiemeersen onherroepelijk vernietigen,Naar onze bescheiden mening is deze ingreep te vergaand en wordt deze behandeld met weinig, om niet te zeggen, geen respect voor het cultuur-historische verleden van deze site.Wij vragen daarom met aandrang aan de Comissie voor Monumenten en Landschappen om dit "pareltje aan de Leie" als architecturaal geheel en als landschap en als archeologische site voor eens en voor het nageslacht te bewaren. Wij vragen daarom uw steun om met deze handtekeningenactie de druk op de ketel te houden

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook sign_with_twitter
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst