23 maart nationale feestdag teken hier

23 maart moet mijns inziens een nationale feestdag worden, en ik zal u ook vertellen waarom. Het is namelijk op deze datum dat de enige echte wessserman jarig is. De in 1986 geboren(en dus gebouwd in 1985, een prima bouwjaar) wessserman is zijn hele leven al zeer maatschappelijk betrokken. Zo wees hij zijn moeder er in zijn babyjaren al op dat ze de luiers in de juiste container weg moest gooien, en het glas van de babyvoeding perfect kon hergebruiken als drinkglas.

In de peuter- en kleuterklassen was hij niet geliefd onder de stoere jongens. Dit kwam omdat hij altijd opkwam voor de minderen in de groep. Hier heeft hij een sterk fundament gelegd waarop hij de rest van zijn leven tot nu toe op heeft kunnen voortbouwen. In alle levensfasen is hij altijd voor de minderbedeelden en de minder geliefden opgekomen, simpelweg omdat hij het als één van zijn levensdoelen ziet.

Door met het volgende geweldige punt, want als u dacht dat dit het was vergist u zich lelijk! we verplaatsen ons een paar jaar in de tijd, en komen uit in groep 8, waar een eindmusical gespeeld moest worden. De meester bood er een paar aan, maar Wessserman voelde de goedheid in hem weer opkomen en besloot met een rigoureus voorstel te komen. Hij bood aan om zelf de musical te schrijven. En zo geschiede. Het werd uiteindelijk een prachtig schouwspel waarbij aan alles was gedacht. Zo waren alle pakken gemaakt door naaisters die er een eerlijke prijs voor kregen, heeft Wessserman bij een niet nader te noemen energiemaatschappij een goedkoop en groen contract afgedwongen, en was het thema natuurlijk zeer goed gekozen, namelijk de intifada, die toen net opkwam. Wessserman heeft hierbij een prachtige balans weten te creëren tussen drama aan de ene kant, en humor en eenvoud aan de andere kant. Het moest immers wel een musical voor alle leeftijden zijn. Ik zou u graag de beelden laten zien, waar het niet dat de tapes door een band onbruikbaar zijn geworden.

Door met het volgende punt wat ik graag wil uitlichten. We maken weer een sprongetje en komen terecht op de middelbare school, een veelbewogen tijd voor iedereen. Wessserman liet zich zoals verwacht van zijn beste kant zien. Hij organiseerde bijvoorbeeld een sponsorloop voor weeskinderen in Papoea-Nieuw-Guinea. Ook was hij een prominent lid van de leerlingenraad en heeft hij een anoniem meldpunt voor zeer uiteenlopende zaken op school opgezet. ruim 10 jaar na dato staat dit meldpunt nog steeds als een huis.

Na de middelbare schooltijd komt uiteraard de studententijd, een tijd van veel feesten, maar ook van groei van volwassenheid. Wessserman besloot psychologie te gaan studeren. Zoals ik eerder al omschreef heeft hij zich altijd ingezet voor de minderen in de samenleving. Dit vormde dan ook de basis voor hem om voor psychologie te kiezen. Hij wilde graag als psycholoog als lichtpunt of steunpilaar van zijn toekomstige cliënten dienen. Uiteraard is de studententijd ook een tijd van zelfontplooiing. Wessserman heeft in deze tijd dan ook voor het eerst landelijk zijn stempel gedrukt op de maatschappij, en wel met de filmpjes van SIRE met als leus 'de maatschappij dat ben jij'. Wessserman is medeschrijver geweest van de 3 bekende filmpjes(Voor het geval u ze niet kent, zie de youtube link hieronder).

Weer een paar later wordt er aan alle kanten aan hem getrokken door de arbeidsmarkt. In eerste instantie vindt hij een passende baan als psycholoog, maar hier krijgt hij toch vrij snel genoeg van, waarna hij besluit in de kinderopvang te gaan werken. Volgens zijn visie kun je namelijk niet vroeg genoeg beginnen met het betrekken van kinderen bij maatschappelijke problemen. Kinderen kunnen zo een betere opiniërende houding ontwikkelen en ze zullen zich later in meerdere mate afvragen wat de consequenties zullen zijn van hun gedrag en keuzes. Ook is hij al een tijdje actief in een online computerspel, om zo weer een nieuwe doelgroep te kunnen bereiken met zijn visie.

Al met al kom ik tot de conclusie dat Wessserman er één uit de buitencategorie is, en het lijkt mij bij de viering van een kwarteeuw van zijn bestaan dan ook een zeer geschikt moment om net een stap verder te gaan en Wessserman echt onder alle Nederlanders bekend te maken, en hoe kan dat nou beter dan een nationale feestdag te maken van zijn geboortedatum! De dag zal uiteraard in het teken moeten gaan staan van de maatschappij, dit kan op vele manieren ingevuld worden uiteraard, en ik zou dan ook graag Wessserman zelf een grote rol hierin willen geven. Dus steunt u alstublieft deze petitie, zodat ik het bij de tweede kamer onder de aandacht kan brengen!

Bij voorbaat dank.

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst

Verwante petities

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook
OF

Als je een account hebt, log dan in

Reactie

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Doel van de actie

Laatste Handtekeningen

Gegeven

wbd schumiDoor:
Cultuur en MaatschappijIn:
Voor wie de petitie bestemd is:
De politiek. De tweede kamer zou deze dag moeten overwegen.

Geen tags

Vrienden uit je adresboek uitnodigen

Codes Om Link Te Delen

directe link