WAT IS ONLINE PETITIES

Welkom op Activism - Online Petities, de voornaamste en belangrijkste site voor petities in Nederland.

Wij van Activism - Online Petities geloven dat één ieder van ons de eerste stap kan zetten op weg naar het veranderen van de wereld en dat iedereen zijn eigen ideeën kan en moet uitspreken en delen met anderen.

Wij geloven dat zonder een passende ruimte om actie te voeren, hoe klein of alledaags die actie ook is, niemand werkelijk vrij kan zijn.

Daarom hebben we Activism - Online Petities gemaakt. Vrij toegankelijk, gratis, onafhankelijk, van ons en van jullie.

Hoe schrijf ik een petitie »

PETITIE MAKEN

Zet je acties kracht bij!

• - Het nummer 1 platform om handtekeningen te verzamelen in Nederland
  • - Absoluut en volledig gratis
  • - De mogelijkheid om reclame te maken voor jouw petitie op Facebook en andere sociale netwerken
  • - De mogelijkheid om handtekeningen te downloaden in PDF of DOC formaat om ze te kunnen printen en aan mensen te kunnen overhandigen
  • - Je petitie is voor de hele wereld zichtbaar
  • - Lees hier onze Ethische Code

Laten we deze wereld van onderaf veranderen!

Maak nu meteen je eerste petitie »

Bevrijdingsdag moet Koninginnedag vervangen als belangrijkste nationale feestdag

Vier vijf mei! wil dat Bevrijdingsdag de plek van Koninginnedag als meest prominente Nederlandse feestdag overneemt. Momenteel geniet Bevrijdingsdag de status van een nationaal erkend feest, maar is het geen wettelijk vrije dag. Met Bevrijdingsdag vieren wij democratische verworvenheden die zijn op- en uitgebouwd na de Tweede Wereldoorlog: vrede, vrijheid, gelijkheidwaardigheid, tolerantie en veiligheid. Verworvenheden die burgers in staat stellen in harmonie met elkaar samen te leven. Achter Koninginnedag schuilt geen diepere betekenis dan de verjaardag van het dienstdoende ... doorgaan »

LAATSTE GEBEURTENISSEN