Recollides de firmes per la construcció d’un parc de patinatge a la plaça d'Europa firmar ahora

Les obres de l’AVE a Girona van començar ara ja fa quatre anys. En aquell moment es va haver d’enderrocar l’antic “skatepark” perquè estava previst que la nova línia d’AVE passés per aquella zona.

A la gent que patinàvem, a Girona, no ens va quedar altre remei que patinar a la plaça de la Constitució, però poc després la policia va començar a sancionar als patinadors amb multes, perquè havien rebut queixes dels veïns a causa del soroll. Els patinadors ja començàvem a reivindicar un nou espai per a practicar el nostre esport. Les nostres protestes van tenir molt ressò. Aquest va ser un tema molt polèmic a Girona durant un bon temps. Varem enviar cartes a l’ajuntament, ens van entrevistar per la ràdio i fins i tot varem sortir un parell de vegades al Diari de Girona.

Un any més tard es va aprovar un projecte de construcció d’un petit “skatepark” a Domeny, ben lluny del centre de la ciutat, on no podríem molestar a ningú. La tramitació de les obres del parc va ser molt lenta. Aquesta pista, actualment ja oberta, és molt petita, i és insuficient per a atendre la demanda de la gent que practica “in line” (patins en línia), “BMX” (bicicletes), “scooter” (patinets) i “skate” (patí) a la vegada, sumant a aquests altres possibles usuaris de les instal•lacions com ara practicants que vénen de fora o nens que hi passen l’estona amb els pares.

Les instal•lacions queden molt allunyades del centre de la ciutat i per a accedir-hi cal passar per la Devesa que, quan és fosc, és una zona un tant perillosa. Algunes vegades ens em trobat tristament amb casos d’atracaments a companys nostres.

Els patinadors de Girona creiem que és possible atendre la demanda d’una instal•lació en condicions d’una pista cèntrica apta per a patins, patinets i bicicletes, amb espai suficient per a tots, que no molesti als veïns i que respecti les normes urbanístiques.
Cal destacar que el projecte s’integraria totalment a l’espai, sense distorsionar-ne l’entorn, ja que en el projecte vigent del Parc Central ja hi ha destinada una zona a la pràctica d’esports.
Creiem també que un projecte com aquest seria ben vist i benvingut tant per els veïns del barri com per els patinadors. D’una banda, el barri, tot i ser una zona relativament cèntrica, no disposa d’instal•lacions similars. Això donaria al nou parc un cert dinamisme. Cal tenir en compte també que el projecte respecta la tranquil•litat del barri perquè pel que fa al tema dels sorolls, les vivendes més properes estan situades a uns 120 metres, i amb els murs de contenció els sorolls no hi arribarien, a més a més molt ben es conegut que el tren fa més soroll cada vegada que hi passa.

Per altra banda, als veïns també els preocupa el tema de la brutícia i el mal ús de les instal.lacions, qüestió que és de fàcil solució, si s'instal.len els equipaments adecuats com paperes, i a més a més si posa un agent cívic que és dediqui a passejar per la zona. En referència al tema de no fer un mal ús de les instal.lacions, seria molt útil que el skatepark estigués envoltat d'unes reixes com la pista de bàsquest que hi ha darrere de la Plaça de l'Assumpció a Sant Narcís, d'aquesta manera quedaria el recinte tencat i el skatepark només es podria fer servir a determinades hores durant el dia, evitant aixì actes vandàlics tals com "graffitis" i més coses.

Res més per la nostra part. Gràcies per la vostra atenció.

Firma La Campaña

Firma con Facebook sign_with_twitter

Privacidad en los motores de búsqueda? Puede utilizar un apodo:

Confirmo el registro y acepto Uso y limitaciones de los servicios

Confirmo que he leído la Política de privacidad

Acepto el procesamiento de datos personales

Tablón De Anuncios

Quién ha firmado esta petición también ha visto estas campañas:

Firma La Campaña

Firma con Facebook sign_with_twitter

Si ya tienes una cuenta de acceso

Confirmo el registro y acepto Uso y limitaciones de los servicios