We zijn het zat, NiNsee! sign now

Beste mensen,

Na nooit meer iets te hebben gehoord over de petitie die we laatst getekend hebben, zijn we het zat! Wij vinden dat NiNsee keer op keer faalt om aandacht te besteden aan:

Hedendaags racisme en kolonialisme in en door Nederland.

Het beantwoorden van de terecht kritische vragen van Barryl Biekman (namens het Landelijk Platform Slavernijverleden). Want ook wij willen weten wat NiNsees standpunt is ten opzichte van herstelbetalingen (reparations).

Zwarte artiesten. Van hoeveel recente kunstenaars hangen er bijvoorbeeld schilderijen in het instituut? Hoeveel zwarte presentatoren hebben zich afgemeld voordat ze Yolanthe Cabau van Kasbergen de tentoonstelling over kinderen in slavernij lieten openen? Welke muzikanten hebben ooit bij hun bijeenkomsten op mogen treden?

De leefwereld van zwarte jongeren. De laatste e van NiNsee staat voor erfenis en ook jongeren behoren tot deze erfenis.

Bij het behalen van meer dan 500 digitale handtekeningen eisen wij dat:
NiNsees bestuur verantwoord wat zij al die tijd hebben gedaan voor de gemeenschap. Ze worden al 8 jaar lang dik betaald dus we zijn benieuwd.

Artwell Cain (directeur van het NiNsee) zonder al te veel politieke taal uitlegt waarom bovenstaande groepen nooit een prioriteit waren voor het instituut.

NiNsee uitleg geeft over Stephen Small, de man die zij hebben benoemd tot bijzonder hoogleraar Nederlands Slavernijverleden en erfenis aan de Faculteit der Geesteswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam (UvA). Wie is hij? Wat doet hij voor de gemeenschap? Wat weet hij over het onderwerp? Want hij is niet van ons!

Frank Dragtenstein, de enige binnen de NiNsee-groep die zich daadwerkelijk inzet voor onze zwarte gemeenschap, meer aandacht en credit krijgt. Want, Frank, je verdient het!

We hopen dat NiNsee ons niet alleen weet te vinden wanneer ze hun subsidie willen redden. Want dan zijn ze niet vies van ons. Wel, dan nu hebben wij een verzoek!

Rowena Nooitgedagt
Namens het actiecomitй Alleen maar Zwarte mensen