Voor de vrije keuze tussen slipje en boxershort sign now

Hoi! Deze petitie lijkt misschien wat eigenaardig, daarom eerst effe uitleggen: Mark, een goeie vriend van me, zat es helemaal in de put omdat hij op school was uitgelachen. Na lang aandringen vertelde hij me dat bij gym was gebleken dat hij de enige jongen was die geen boxershort droeg (maar dus wel een slipje). De andere jongens hadden hem toen al uitgelachen, en daarna dat doorverteld aan enkele meisjes die hem daarmee toen ook uitlachten.

Nou vind ik dat wel heel erg sneu, Mark was echt down. En ik vind het ook wel onrechtvaardig: iedereen kiest toch zelf wat hij/zij draagt? Wat maakt het nou uit of je een boxershort of een slipje draagt (of voor een meisje een string of een slipje), zolang het je eigen keuze is en je er goed in voelt. En dan gaat het eigenlijk gewoon om een onderbroek, nog niet om iets wat de hele tijd zichtbaar is of zo! Ik hoorde eens van een andere jongen dat er jongens zijn die boven hun slipje een boxer dragen, of gewoon een boxer voor gym wegens de sociale druk!

Dus deze petitie: Ja, ik protesteert tegen de media en de sociale druk die het voorstellen alsof iedere jongen een boxershort MOET dragen. Iedere jongen moet de vrije keuze krijgen, zonder druk van anderen!

Hartstikke bedankt voor je steun voor Mark!

Laura, uit Utrecht
xxx