VIS DIN STШTTE TIL EN FAGFORENING OG A-KASSE FOR PROSTITUEREDE sign now

VIS DIN STШTTE TIL EN FAGFORENING OG A-KASSE FOR PROSTITUEREDE

I еr 2000 gjorde Folketinget det lovligt at ernжre sig som prostitueret, hvis man betaler skat og AM-bidrag. Men samtidig fremhжvede de, at prostitution skal forblive et ulovligt erhverv.

DOBBELTMORAL MED KONSEKVENSER
Det er den dobbeltmoral som mшder mжnd og kvinder i sexbranchen i Danmark. De betaler skat og arbejdsmarkedsbidrag som alle andre, men de har ikke samme rettigheder som andre skattebetalere. Politikkerne tillader nemlig IKKE, at de kan optages i en A-kasse og fе en fagforening til at varetage deres interesser. De mangler adgang til dagpenge, de har ikke adgang til efteruddannelse og de har ikke mulighed for at fе et trygt arbejdsmiljш.

DET HAR VIRKET I HOLLAND OG I TYSKLAND
I Holland og Tyskland har prostituerede derimod fеet adgang til fagforening, og herfra ved man, at en fagforening for prostituerede giver stшrre sikkerhed til kvinderne og mжndene i sexbranchen. Ofre for kvindehandel kan for eksempel ikke lжngere arbejde illegalt i bordellerne, og bordelejerne er forpligtet til at opretholde et hшjt niveau for hygiejne og sikkerhed og oplyse deres indkomster til skattemyndighederne.

Med en fagforening vil kvinder og mжnd i sexbranchen opnе de samme rettigheder som alle andre pе det danske arbejdsmarked. Med denne underskriftsindsamling vil vi tage kontakt til politikerne og fе dem til at give de prostituerede samme vilkеr som alle andre skatteydere.
__________________________________________________________________________

Underskriftsindsamlingen er fri af partipolitiske og шkonomiske interesser.

De prostituerede skal have samme rettigheder som alle andre skatteydere.
Jeg шnsker hermed at tilkendegive min stшtte til en fagforening for prostituerede. Dobbeltmoralen skal stoppes nu. Jeg шnsker at leve i et land, hvor ALLE skatteydere har samme rettigheder.

(Denne underskriftsindsamling er oprettet dato: 30 november 2005 af Sшren Mikkelsen, Morten Brask og Christine Retvig. email: [email protected])

NB: din stшttetilkendegivelse vil udelukkende blive anvendt dette formеl. Din e-mail og andres oplysninger vil IKKE blive givet videre til andre.

Chandra MuellerBy:
LGTBIn:
Underskrifterne skal overleveres til beskжftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen