Verplichte nachtelijke sluiting cafйs te Leuven sign now

BRON: http://www.robnet.be/article.php/Leuven/2004/5/26/5

Het bruisende nachtleven op de Oude Markt en in de rest van Leuven zal in de toekomst een stuk vroeger eindigen. Vanaf juni komt er een sluitingsuur voor alle horecazaken.

Feestvierders die vanaf juni na vier uur nog op cafй willen, zullen voor een gesloten deur staan. Reden voor de maatregel zijn toenemende problemen in de vroege uurtjes.

De horeca-uitbaters kunnen alvast niet lachen met het sluitingsuur. Na alle hinder door de herinrichting is dit een nieuwe slag in hun gezicht. Vooral het feit dat de maatregel er zo snel en zonder overleg komt, gaat volgens de cafйbazen veel te ver.

Volgens korpschef Hugo Michiels van de Leuvense politie moet het sluitingsuur genuanceerd worden. Het is niet zo dat elk cafй om 4 u. zijn deuren moet sluiten. Er wordt een rustperiode opgelegd van 4 uur en die moeten de cafйs respecteren tussen 2 u. 's nachts en 8 u. 's ochtends. Maar volgens de cafйhouders komt dit op hetzelfde neer.

Binnenkort is de Leuvense Oude Markt volledig vernieuwd. Op 26 juni wordt dat gevierd met een groot openingsfeest. Maar veel reden om te feesten is er niet volgens de cafйbazen

----------------------------------------------------------------

Wij, studenten te Leuven, verzetten ons tegen deze absurde maatregel! Na de koten-stop-politiek van Stad Leuven lijkt dit weer sterk op een poging Leuven een anti-studentenstad te maken.

Ook de perfecte timing - vlak voor de examens - is er duidelijk op gericht de studenten te dwarsbomen en elke vorm van protest uit de weg te gaan.

Via deze petitie wensen wij ons ongenoegen te uiten en eisen we de onmiddellijke intrekking van deze dwaze verordening!

Dixie FitzgeraldBy:
City LifeIn: