Telecinco ha perdut un telespectador sign now

Telecinco s'ha sumat al «Manifiesto por la lengua común» promogut pel nacionalisme espanyolista més ranci i anacrònic. És hora de fer valdre la nostra dignitat com a persones i com a poble i també de conscienciar-nos que com a consumidors que som tenim la paella pel mànec. Sense nosaltres, possibles potencials consumidors, perden diners i qualsevol empresa que vulgui fer-nos consumir el seu producte ho ha de tenir ben clar. Però també nosaltres hem de saber i conscienciar-nos d'una vegada que tenim el poder de decidir sobre allò que consumim.

No pot ser que encara proporcionem audiència i benefici econòmic a aquells que ens menyspreen i no ens respecten. Ja fa massa temps que aquesta cançó dura quan l'autèntica batalla és el dia a dia de qualsevol persona que vulgui fer vida normal i plena en qualsevol de les llengües pròpies i minoritzades dels diferents territoris que conformen l'actual estat espanyol: català, basc, gallec, occità (aranès), aragonès o asturlleonès.

Resulta indignant, frívol i mesquí que algú pugui pretendre de girar la truita i fer creure que la llengua marginada i perseguida sigui el castellà. En quin cap entra que una llengua amb 400 milions de parlants pugui ser objecte de tals actes? Qui es creu avui en dia que qualsevol persona que parli català, basc, gallec, occità, aragonès o asturlleonès no conegui el castellà, fora de comptades excepcions? No només s'aprèn a l'escola, sinó que a més a més la tenim majoritàriament en qualsevol àmbit de la nostra vida diària: premsa, televisió, ràdio, administració, videojocs, mòbils, etc., etc.

Per què, encara avui, la tan elogiada Constitució espanyola no reconeix l'oficialitat a tot l'estat espanyol de totes les llengües que s'hi parlen i a més a més de ser "objecte d'especial protecció i interès", també passen a ser objecte d'especial projecció i normalització?

Per tot això, és que TELECINCO HA PERDUT UN TELESPECTADOR. Si vols sumar-te a aquells que ja hem canviat de canal, només cal que t'afegeixis a aquesta carta de rebuig a qualsevol política o iniciativa lingüicida.

Si creus que coincidim en alguna d'aquestes idees, en bona part o en totes, només cal que signis aquesta carta. Potser a poc a poc anirem creant consciència de consumidors compromesos amb la democràcia i la diversitat lingüística i cultural del nostre planeta com a patrimoni indispensable de la humanitat i com a font inesgotable de riquesa.

El 2008 ha sigut declarat per l'ONU ANY INTERNACIONAL DE LES LLENGÜES

Goal reached !