Tegen zinloos geweld in en rond bussen sign now

Het onaflatende geweld de laatste dagen in en rond bussen loopt zwaar uit de hand. Antwerpen, Anderlecht, Denderleeuw,... allemaal werden ze de afgelopen maanden getroffen door kleine of grote vormen van aggressie die echt niet meer door de beugel kunnen. De overheid zou dringend hard moeten optreden tegen deze daders. Men zou snel zware straffen moeten uitspreken tegen de daders zonder dat ze na een paar maanden weer vrij rondlopen. Als men dit laat begaan gaat dit nog verder uit de hand lopen nu al blijkt dat zelfs een agent op de bus niet meer helpt. Tegenwoordig zou ik op http://www.tblogske.be om de paar dagen minstens wel eens een nieuw zwaar gevallen kunnen melden.

We mogen ook niet vergeten dat dit geweld niet alleen lijn chauffeurs treft, maar een risico vormt voor de reizigers en eigenlijk gewoon alle mensen in de straat.

Daarom vraag ik jullie allemaal om jullie stem hier te laten horen. Als steun aan de slachtoffers, als boodschap aan de daders en als oproep aan de overheid om hier eindelijk een einde aan te maken. Zinloos geweld moet gebannen worden uit de maatschappij.

Madge MayoBy:
TelecommunicationsIn: