Tegen Broodfok sign now

Met deze petite eisen we een concrete aanpak van het probleem van de broodfok. Broodfokkers fokken voor het geld, en niet voor de liefde voor een hond: ze stellen weinig vragen aan toekomstige hondeneigenaren en weigeren zelden een verkoop. Ze fokken ook met verschillende populaire rassen te samen zonder interesse voor de specifieke problemen en eigenschappen van een ras. Geen enkele hond verdient het echter om de eerste weken of maanden van zijn leven in een kooi of achter glas door te brengen. Honden zijn sociale wezens die veelvuldig sociaal contact nodig hebben. Krijgen zij dat in de eerste weken van hun leven niet, dan bestaat het risico dat ze uitgroeien tot honden met probleemgedrag. Laten we ook de fokteven niet vergeten: ze moeten het ene nestje na het andere werpen en kunnen nooit eens gewoon hond zijn. Als ze te oud geworden zijn om nog geld op te kunnen brengen worden ze in het asiel gedropt of geeuthanaseerd.

Daarom vragen we met aandrang dat de bestaande wetgeving inzake hondenfokkerijen en verkoop uitgebreid wordt met:

-Een totaalverbod op verkoop van honden in winkels.

-Een totaalverbod op de verkoop van honden via puppyfarms. (Een puppyfarm is een al dan niet overdekte plaats waar pups en oudere honden van zeer verschillende rassen in kennels te koop worden aangeboden. )

-Een beperking van het aantal honden dat men mag inzetten voor de fok

-Een beperking van het aantal rassen waarmee men mag fokken.

-Verplichte controle van fokkerijen door twee onafhankelijke dierenartsen. Bij overtredingen moeten vergunningen direct ingetrokken worden.

-Verbod op import van puppies uit andere landen, tenzij onder zeer stricte voorwaarden

Neem ook eens een kijkje op http://www.broodfok.be. Laat je gezond verstand spreken en zeg NEEN tegen de broodfok.

Als we de kaap van 100 000 handtekeningen overschreden hebben zal deze petitie overhandigd worden aan Federale Minister van Volksgezondheid en Sociale Zaken Rudy Demotte.

Franklin PachecoBy:
HealthIn: