Stop het geklaag II sign now

***** Deze 2de petitie is opgesteld omdat de voorgaande petitie uit de hand liep. Ik geloof dat ieder mens intelligent genoeg is om in te zien dat een petitie tekenen als je er NIET mee eens bent eigenlijk behoorlijk dom is. Start een tegenpetitie als je wil .. het interesseert mij niet. Maar ik vraag 1 ding: "stop het geklaag" .. kom dat dan niet nog meer doen in mijn petitie !!! *****
_______________________________________________________________________

Bent u de hele zaak rond de luchthaven van Zaventem ook beu ?

Bent u het ermee eens dat iemand die niet tegen geluid van vliegtuigen kan daar maar niet moet gaan wonen ?

Ik geef u alvast een aantal argumenten waarom de heisa belachelijk is:

1) Het aantal passagiers/vliegbewegingen is respectievelijk 26\% en 16\% minder dan in 2001 .. toch is het pas sindsdien dat er geklaag is.

2) De mensen die klagen kunnen daar nog niet lang wonen. 17 jaar geleden werd er NIET geklaagd.

3) Als mensen in Zaventem mogen klagen en hun gelijk krijgen bij de rechtbanken, kunnen eigenlijk mensen die naast autostrades wonen, naast spoorwegen, naast fabrieken, brandweerkazernes, ziekenhuizen, enz OOK hun beklag doen.

4) De echt luide toestellen komen al lang nietmeer over Zaventem en omstreken. De B707, DC8 en B727 komen er zelden of nooit. Het meest frequente toestel is de RJ100 .. bijnaam: "whisper jet" .. 'nough said ?

5) De luchthaven zorgt voor veel jobs in de regio. Snoeien in de vluchten is snoeien in de jobs. Een slechte zaak voor een hele grote regio rondom de luchthaven.

6) Het is belachelijk dat rechtbanken deze mensen hun gelijk geven. Als zulke klachten gehoord worden, kan men in Belgiл eigenlijk over alles beginnen klagen en zijn gelijk halen .. waar stopt dit ?

7) In tijden waar veiligheid gesprekspunt nummer 1 is geworden wordt de verkeersleiding opgedrongen NIET te kiezen voor veiligheid! Door banen te gebruiken die niet in de wind liggen wordt het landen een stuk minder veilig. Door regelmatig van baan te moeten wisselen maak je het verkeersgebeuren complexer en verwarrend .. dus minder veilig. Door complexe spreidingsroutes op te leggen, zorgen we voor een veel hogere werkdruk in de cockpit .. dus alweer meer kans op fouten en dus minder veilig.

8) Het wordt dringend tijd dat da politiek zich met BELANGRIJKER zaken kan bezig houden dan met dit slappe dossier.

Kortom, denkt u, net als ik "Mensen van de randgemeenten rondom Zaventem .. laat ons gerust met uw geklaag. Het interesseert ons niet want het is NIET TERECHT wat u zegt! And if you don't like living there .. MOVE!"

_______________________________________________________________________

Nog even kort mee geven voor alle duidelijkheid:

1) Ik heb GEEN banden met het Vlaams Belang. Ik heb eigenlijk niets meer te maken met politiek dan de rode bolletjes die ik nu en dan inkleur in het stemhokje.

2) Ik heb zelf 9,5 jaar in Sterrebeek gewoond. Dus ik weet maar al te goed hoe een vliegtuig boven uw dak klinkt. Net als langs een spoorlijn, met een beetje een redelijke houding zult u er vanzelf aan wennen en zult u wиl kunnen slapen.

3) Ik ben het er ook niet mee eens dat de spreidingsplannen om de haverklap omgegooid worden. Dus ik sta helemaal niet aan Bert Anciaux zijn kant. Nu, hij doet ook maar zijn job.

4) Waarom zijn al de klagers zo boos op Reynders en Anciaux ? Dit snap ik niet. Vroeger was er ook lawaai, en zelfs meer als nu. Toen is er geklaagd geweest door beperkte groepen die zo klein waren dat ze de media met moeite haalden. Maar om stemmen te ronselen heeft een waalse madam toen beslist de routes om te gooien. Hmmz. Plots barst de hel los, want mensen die vroeger weinig vluchten kregen, krijgen er nu plots meer (Woon je in de buurt van een luchthaven? Dan is dit iets wat je kan verwachten vroeg of laat, niet?) Gevolg, Bert Anciaux probeert er wat aan te doen en past de routes opnieuw aan. Weer mis ? Doe dan een redelijk tegenvoorstel. Vertel de politiek hoe jullie willen dat ze vliegen. Maar kom niet af met het onhaalbare "schrap alle vluchten". Als je иcht geen vliegtuigen wil horen, verhuis! Wees redelijk! Ga in een woonwijk wonen en je hebt kans dat iemand een hond neemt en dat je s nachts geblaf hoort ... dat is doodnormaal. Ga naast een station!
of spoor wonen en je zal treinen horen ... dat is doodnormaal. Ga naast een luchthaven wonen ... inderdaad, doodnormaal.

5) Deze petitie heeft niets te maken met BHV of een eventueel voor of tegen de splitsing van Belgiл. Om heel eerlijk te zijn heb ik hier zelf geen voorkeuren over dus beweren dat ik een radicale VB'er ben die anti-waal is ... ? Wth.

6) Hetgeen mij in heel de media heisa rond dit dossier het meest geлrgerd heeft was een protestmars georganiseerd door deze "klagers". Ik herinner mij een beeld in het journaal van een hele grote groep KLEUTERS met witte ballonnetjes. Sorry, maar ik vind dit kindermisbruik. Ten eerste hebben die kinderen begot geen flauw benul van waarom ze daar lopen. Ten tweede, geef een kleuter een ballon en ze doen alles. Ten derde is dit je reinste emo-tv. Echt wansmakelijk om kleuters zo te gebruiken om in de pers te geraken. Ik weet zeker, laat mij met zo 1 kleuter babbelen, en ik weet zeker dat die NIET wakker zal liggen van de vliegtuigen. Ik weet ZEKER dat die genoeg geslapen zal hebben vorige nacht, en de nachten ervoor. Als je een mening hebt, zeg het zelf, en laat de onschuldige kinderen thuis met een ballon spelen.

7) Ik heb helemaal ook geen banden met DHL of enig medewerker.

8) Tot slot wens ik graag erop te wijzen dat een petitie tekenen die je NIET steunt onzinnig is. Start een tegenpetitie als je wil, het laat me koud. Maar teken mijn petitie niet als je er niet mee eens bent. Om dit te voorkomen en om verbale agressieve reacties zoals in de vorige petitie uit te sluiten is de optie om comments in te voegen ditmaal uitgeschakeld.

Melvin SellersBy:
Culture and SocietyIn: