stop de stille moord op de zwerfkatten sign now

Beste Burgemeesters

Wij ontvingen alarmerende berichten in verband met het welzijn van de zwerfkattenpopulatie in uw gemeente. Wat mij pijnlijk trof is dat de gemeente geen zwerfkatvriendelijk beleid voert en deze dieren laat afvoeren naar het asiel waar deze niet herplaatst kunnen worden en dus gedood worden! Een sensibilisatie-actie in de gemeente en het goede voorbeeld vanuit de gemeente met name een sterilisatiebeleid voor zwerfpoezen is de enige juiste aanpak! Alleen door het steriel maken van zwerfpoezen kan aan de overlast iets worden gedaan. Het bewijs is dat in de gemeentes die zwerfkattten laten steriliseren/castreren de situatie enorm betert en zich stabiliseert terwijl in gemeentes waar dit niet gebeurt, het probleem blijft toenemen!

Zwerfkatten vangen om ze te doden lost de problemen niet op! Telkens een groep zwerfkatten verwijderd wordt, zal dat de deur openen voor andere dakloze katten. Deze zullen zich op hun beurt blijven voortplanten waardoor de situatie in die omgevingen erger en erger wordt. Tevens verdwijnen door deze aanpak ook heel wat huiskatten die het eveneens met de dood bekopen. Immers een tamme kat in een vangkooi gedraagt zich uiterst gestresseerd en is op dat moment niet te onderscheiden van een zwerfkat.

Elke gemeente heeft vroeg of laat te kampen met dit probleem. Het heeft geen zin dit te ontkennen of er de ogen voor te sluiten. Een juiste diervriendelijke aanpak is de enige manier om dit probleem aan te pakken!
Deze petitie werd opgestart door een steeds groter wordend zwerfpoezenprobleem in Leuven en in Beringen waar men zwerfkatten blijft wegvangen om te laten euthanaseren. Deze aanpak bewees reeds jaren geen oplossing te bieden! Inwoners en dierenvrienden vragen met aandrang om de stille moord op de zwerfkatten te stoppen en een diervriendelijk sterilisatiebeleid te voeren!

Deze actie wordt gesteund door: vzw Bello, vzw Bite Back, vzw Cat Shelter Limburg, vzw Felixproject, vzw Het Poezenhuisje, vzw t Zootje, vzw Zwerfkat in Nood

Sign with Facebook sign_with_twitter

Sign with Facebook sign_with_twitter