Sluiting Baroeg sign now

BERICHT VAN DE BAROEG:

--------------------------------------------------------------------------
Naar aanleiding van de vechtpartij met dodelijke afloop op de Night of the Punks van zaterdag 2 juni jongstleden heeft de burgemeester van Rotterdam besloten Baroeg voor een periode van 3 maanden te sluiten. Dit houdt in dat Baroeg tot en met 2 september geen producties kan organiseren in het pand aan de Spinozaweg 300. Binnen deze periode valt ook het Baroeg Open Air festival 2007.

Het bestuur van Baroeg is van mening dat de opgelegde sluiting onterecht is en dat bij de bepaling van de sluitingstermijn te weinig inhoudelijke argumenten zijn meegenomen. Ons bekruipt het gevoel dat er met twee maten wordt gemeten. Baroeg is een culturele stichting, die voornamelijk op goedwillende en zeer betrokken vrijwilligers draait en al jaren grotendeels op eigen kracht haar hoofd boven water houdt.

Hoe tragisch ook, wij zijn van mening dat dit een incident is dat overal plaats had kunnen vinden, een inktzwarte bladzijde in de 26 jarige geschiedenis van Baroeg. De stigmatisering waar wij als stichting, bestuur, vrijwilligers, sector en publiek aan onderworpen worden ervaren wij als onterecht en onsmakelijk en het gevolg van een puur politiek besluit. Ons gevoel voor rechtvaardigheid is hierdoor ernstig aangetast. Momenteel beraden wij ons op de toekomst en kijken we ondermeer naar de eventueel te nemen juridische stappen.

Onze eerste prioriteiten liggen nu bij het welzijn van onze vrijwilligers en medewerkers.

Onze condoleances gaan nogmaals uit naar familie en vrienden van het slachtoffer. We willen eenieder die hen en ons in deze moeilijke tijd heeft gesteund enorm bedanken.

Via deze site houden wij u op de hoogte van eventuele ontwikkelingen.

Het bestuur van Baroeg.
--------------------------------------------------------------------------

De sluiting van 3 maanden is belachelijk! Geen enkele grote discotheek is ooit gesloten voor zo'n lange tijd. Zeker omdat ze veel meer belastinggeld in het laatje brengen dan Baroeg? De Baroeg gaat er waarschijnlijk toch echt niet eerder van open, maar laten we de Gemeente Rotterdam nog even laten weten dat we dit geen stijl vinden!

Ben je het eens met de sluiting, teken dan deze petitie! Ik ga proberen over een maand alle handtekeningen naar het college van B&W Rotterdam te sturen. Laat gerust commentaar achter, dat maakt alles een stuk persoonlijker.

Allyson JacksonBy:
Justice, rights and public orderIn:
B&W Rotterdam