Queremos Michael Moore no 6є FISL. sign now

(Versгo em portuguкs. See below for an english version)

Eu Tambйm Quero o Michael Moore no 6є Fуrum Internacional Software Livre!

O Fуrum Internacional Software Livre (FISL) й um evento no qual a comunidades brasileira e internacional do software livre se encontram, discutem questхes sobre o desenvolvimento do software livre, e como o software livre pode ajudar a disseminar a tecnologia da informaзгo, sob uma perspectiva social e humanitбria.

O FISL й promovido pelo Projeto Software Livre Brasil, que й uma iniciativa de pessoas de diversos setores da sociedade, que propхe debates e atividades sobre o software livre e sua funзгo social.

O Governo Brasileiro tem sido pioneiro na adoзгo de software livre, na tentativa de dar os primeiros passos em direзгo а independкncia tecnolуgica, o que em nosso mundo atual й crucial para a soberania nacional. Como consequкncia, empresas que obtкm lucros exorbitantes com software nгo-livre tкm tentado dificultar a adoзгo de software livre pelo governo brasileiro. Uma delas й uma das empresas que mais lucram com softwares nгo-livres no mundo, a Microsoft.

E por quк o Michael Moore? A julgar pelo seu aspecto fнsico, um "tнpico americano" nгo faria muita diferenзa. A questгo й que, sendo o artista, jornalista, editor e ainda mestre de cerimфnia que й, ele veicula atravйs do seu trabalho fortes convicзхes e uma consciкncia crнtica da polнtica americana e mundial. Aos 50 anos, pode ser considerado um dos mais proeminentes crнticos contestatуrios e representante de uma corrente, а margem dos dois principais partidos - democrata e republicano - dominantes. Mas, respondendo a pergunta inicial, temos uma comunidade internacional do software livre que tambйm "estб cansada de ver os interesses das corporaзхes prevalecerem sobre a nossa prуpria sobrevivкncia".

O Brasil tem assistidos seus filmes, lido seus livros. Acompanhamos a sua luta por um EUA melhor, por um mundo melhor. Sua presenзa no nosso evento serб um ato de grande valor para nossa comunidade.

Com isso, o Projeto Software Livre Brasil gostaria de convidб-lo a participar do 6є Fуrum Internacional Software Livre. O 6є FISL acontecerб em Porto Alegre/Brasil, no perнodo de 1 a 4 de Junho de 2005.

Para manifestar o desejo de sua vinda, criamos esse abaixo-assinado pela internet, onde vocк poderб ver as manifestaзхes e o tamanho do apoio das pessoas do Brasil e do Mundo, que querem vк-lo no 6є FISL. As pessoas que assinam essa petiзгo tambйm endossam a carta de convite, com mais informaзхes, em http://twiki.softwarelivre.org/bin/view/Pessoas/ConviteMichaelMoore
-----------------------------------------------------------------------------
(English Version)

I also want Micheal Moore at 6th International Free Software Forum!

The International Free Software Forum (IFSF or FISL) is a free software event in which brazilian and international free software communities meet, discuss on free software development issues, and how can free software help making information technology widespread, from a social and humanitarian perspective.

IFSF is promoted by Projeto Software Livre Brasil (Brazilian Free Software Project). O Projeto Software Livre Brasil (PSL-Brasil) is a iniciative of people from several sectors of society, and proposes debates and actions on free software and its social utility.

Brazilian Government has been a pioneer in free software adoption. Brazil's goals with that is giving the first steps towards technological independence, what in our current world is necessary for a country's sovereignty. As a consequence, companies that achieve astronomic profits from non-free software have been trying to stop free software adoption by the brazilian government. One of them is the company that achieve the higher profits with non-free software the world, Microsoft.

Well, why Michael Moore? Judging his physical aspect, a "typical american", he would not make much difference. The question is, being the artist, journalist, publisher and still ceremony master he is, he spreads through his works strong convictions and a critical conscience of the american and world-wide politics. 50 years old, one of the most proeminent critics refuting and representative of a chain can be considered, apart from the two major parties - democratical and republican - domain. But, answering the initial question, we have an international free software community that is also "tired of seeing the interests of the corporations to prevail on our own survival" .

Brazil had been watching your movies, reading your books. We follow your battle for a better USA, for a better world. You presence in our event will be of great value for our community.

Thus, we strengthen the invitation to you, a great defender of people's interests over corporations', to attend to the 6th IFSF, support free software and contribute with our debate.

To manifest our desire of your coming, we've created this online petition, where you'll can see manifestations and support from people in Brazil and in the world, that want to see you at 6th IFSF. People signing this petition also support the invitation letter, with further information, at http://twiki.softwarelivre.org/bin/view/Pessoas/MichaelMooreInvitation

browse all the signatures

Howard JohnsBy: