Prostituerades Rдttigheter i Sverige. sign now

Mеnga svenska politiker och ministrar uttalar sig gjдrna om prostitution. De som е andra sidan aldrig fеr tala дr de prostituerade sjдlva. Rдtten att tala har stulits frеn oss. Men vi tдnker inte ge upp och acceptera att vi inte fеr finnas. Hur ser Sverige ut nдr en hel grupp arbetande mдnniskor inte tillеts grundlдggande mдnskliga och arbetsrдttigheter?

Svenska staten bryr sig vдldigt mycket om att ''markera'' och ''skicka signaler'' men vi дr trцtta pе att detta sker pе vеr vдlfдrds bekostnad! Det дr vi och bara vi som fеr betala priset. Vi дr en stor grupp kvinnor som helt och hеllet skjuts еt sidan.

I flera еr nu har Socialdemokraterna ignorerat sexkцpslagens negativa effekter mot de prostituerade. Trots att bеde polis och socialtjдnst rapporterat att det дr svеrare att finna de utsatta tjejerna och hjдlpa dem. Trots att vi prostituerade sjдlva har fцrsцkt hundratals gеnger att desperat fцrklara att lagen mеste bort. Nu har vi en ny regering och ett nytt hopp.

Pga sexkцpslagen sе har vi fцrlorat sjдlvklarheten att kunna gе till polisen om nеgon stjдl frеn oss eller hotar oss. Detta ser alla svenska medborgare som en rдttighet att kunna gцra. Vi har fцrlorat rдttigheten till ett hem, det дr koppleri att hyra ut en lдgenhet till en prostituerad. Om vi har en sambo kan han ocksе fдllas fцr koppleri eftersom han tagit del av pengarna. Vi дr skatteskyldiga och kan baktaxeras дven fast vi inte har nеgon skattekod och ingen som helst mцjlighet att registrera vеr tjдnst. Extremt fе sexkunder har arresterats och dцmts sedan lagen trдdde i kraft. De har dе bara fеtt dagsbцter. Sexkцpslagen дr ett mycket effektivt och smygande sдtt att fцrsцka utrota oss genom att plеga oss, dе staten inte kan gцra sjдlva sдljandet av tjдnsten olaglig eftersom detta gеr emot FN:s kvinnorдttsstadgar.

Prostutionen kommer aldrig att fцrsvinna. Pga det enkla faktum att vi дr mеnga tjejer som sjдlva vдljer att prostituera oss. Vi ser detta som ett jobb precis som vilket som helst annat. Vi jobbar hellre med detta дn att arbeta pе hemtjдnsten och torka gamlingar i rumpan fцr en slavlцn. Vi дr oberoende, sjдlvstдndiga och vi har varken hallickar eller drogproblem. De som fцrtrycker oss дr den svenska staten, moralpolitiker och radikala feminister.

Vi дr arbetande mдnniskor precis som alla andra. Vi ska dдrfцr ha samma grundlдggande rдtt till pension och sjukpenning som vilken annan mдnniska som helst som sдljer en tjдnst. Bara fцr att vi дr kvinnor, och bara fцr att vi gцr nеgot sexuellt som vissa tycker дr moraliskt fel sе fеr vi inte det. Det finns ingen struktur i vеrt jobb som sдger att mдn har rдtt till kvinnors kroppar. Men det finns en stark medvetenhet om att kvinnor har rдtt till sina egna kroppar. Dvs vill jag sдlja mina sexuella tjдnster till ett utvalt antal mдn sе ska jag ha full rдtt att gцra det. Detta дr дven sanningen enligt FN:s Konvention CEDAW som garanterar varje kvinna rдtten till sin egen kropp. Men den svenska staten erkдnner alltsе inte alla kvinnors rдtt till sitt eget kцnsorgan. Som vanligt handlar det om kvinnor och sexualitet nдr fцrbud ska stiftas.

Vi дr trцtta pе att media hela tiden bara portrдtterar den dеliga sidan av saken. Vi дr trцtta pе att det svenska folket inte fеr att information i frеgan, utan bara vissa utvalda delar. Vi дr trцtta pе att det svenska folket inte har makten att bilda sig en egen еsikt utan дr helt utlдmnade till det politikerna rapporterar. Vi tror att svenskarna vill att samtliga medborgare i deras land ska kunna leva med samma rдttigheter. Vi tror inte att svenska folket skulle tycka sе mycket om att vi prostituerade har blivit en helt utsatt, offrad grupp som fцrlorat allt.

Vi kvinnor som prostituerar oss frivilligt har ingen som helst kontakt med socialtjдnst eller polis. Vi har inget behov av dessa myndigheter och dдrfцr sе rдknas vi inte heller in i statistiken som alltid дr tagen frеn dessa stдllen. Statistiken som visar pе tex цvervдgande drogberoende.Vilket kanske inte alls stдmmer. Vi rдknas inte med, sе dе finns vi inte.

Vi prostituerade дr nеgra av samhдllets absolut mest hцgavlцnade kvinnor. Vi дr starka, intelligenta och vackra, mеnga gеnger hцgutbildade. Vi дr ocksе nеgra av samhдllets mest disciplinerade arbetare. Vi jobbar metodiskt, sдkert, fцrsiktigt och viktigast av allt, vi lеter ingen utnyttja oss mot vеr vilja. Kunder som beter sig respektlцst mot oss vдgrar vi helt enkelt att trдffa. Vi дr inte heller ''lyxhoror''. Vi дr standard i Sverige.

Trafficking дr inte prostitution, det дr kidnappning och vеldtдkt till salu. Flera av oss tar aktivt del i kampen mot trafficking. Narkomaner som anvдnder detta yrke fцr att tjдna pengar till droger har inte heller egentligen nеgot med prostitution att gцra. De har ett drogproblem i botten, det дr det som mеste tas itu med.

Det enda och rдtta sдttet attt ta itu med de negativa delarna дr att legalisera kцpet och ge oss yrkesrдttigheter. Dе kan vi fе fram branschen i ljuset och lдttare fе tag pе bеde trafficking och drogberoende kvinnor. Vi seriцsa oberoende skцkor kan jobba lagligt och betala skatt. Resten kan polis och socialtjдnst lдtt finna och ta itu med. Detta betyder nцdvдndigtvis inte heller att svenskarna mеste se statliga bordeller eller skцkor ute pе gatan. Det kan vara nеgot sе simpelt som att en prostituerad tillеts jobba diskret frеn en lдgenhet, som i tex England.

Vi krдver att fе leva och arbeta som alla andra mдnniskor i Sverige! Vi krдver att sjдlva fе bestдmma цver vеra kroppar och vеra liv!

Vill du hjдlpa oss? Skriv dе gjдrna under.

Mvh Svenska Oberoende Prostituerade