Oproep Vlaamse Vereniging voor Seksuologie vzw sign now

Oproep van de Vlaamse Vereniging voor Seksuologie vzw

Het is opvallend dat in het 'alledaagse'(over)aanbod van seksuele prikkels diverse eng op orgasme gerichte en extreme vormen van seksualiteit worden voorgesteld als de 'norm' Een afgebeelde 'norm' waaraan velen zich klaarblijkelijk willen spiegelen en waardoor ze zich als afwijkend, abnormaal, beperkt en enggeestig gaan ervaren.
Kortom: de voorstelling van seksualiteit in onze samenleving werkt niet bevrijdend maar contraproductief en leidt in realiteit niet zelden tot frustratie, verminderd seksueel verlangen en/of andere seksuele disfuncties, problemen of zorgen.
De VVS is dan ook oprecht bezorgd over de impact van die beelden op de relationele en seksuele bevrediging van velen; niet in het minst voor deze van de mensen die kampen met seksuele problemen en voor deze van de jongeren die - zonder een referentiekader om het (over)aanbod aan seksuele prikkels te duiden - aan het begin van hun zoektocht naar een seksuele identiteit en seksuele ontwikkeling staan. Er is een overaanbod van seksuele prikkels die 'verkopen', die spectaculaire kijkcijfers opleveren. Dit is geen seksuele bevrijding maar een nieuw keurslijf.Wij scharen ons achter het standpunt dat 'Seksuele vrijheid niet gelijk staat aan totale grenzeloosheid en platheid'.
Indien je met deze stelling akkoord gaat, gelieve dan deze petitie met je naam en emailadres online te ondertekenen.

Zelma SchaeferBy:
City LifeIn: