Muovikasseista Luopuminen sign now

Hyvд Suomen eduskunta,

Kuten varmasti tiedдtte, цljyn tuotanto ei tдllд hetkellд - eikд tulevaisuudessa - pysty vastaamaan maailmanlaajuisia tarpeita. Hyцdyllisintд tietenkin olisi, ettд kaikki tuntisivat vastuuta asiasta ja vдhentдisivдt turhien цljystд valmistettujen tavaroiden kдyttцд. Valitettavasti nдin ei ole, ja esimerkiksi juuri muovikassien kдyttц on varsin runsasta, ellei tuhlailevaa, vaikka tarjolla on resursseja sддstдviд vaihtoehtoja, kuten paperi- ja kangaskassi.

Vaadimmekin, ettд muovikassien myynti lopetetaan elintarvikeliikkeissд (ruokakaupoissa) maanlaajuisesti ja kehotetaan asiakkaita tдstд lдhin kдyttдmддn muita, talouden ja ympдristцn kannalta edullisempia vaihtoehtoja. Vaadimme, ettд muovikassien tarpeellisuus arvioidaan perusteellisesti ja ettд pддtцs niiden myynnin lopettamisesta edellд mainituissa liikkeissд annetaan.

Jos muovikassien myynti ruokakaupoissa lopetettaisiin, antaisi Suomi esimerkillддn muillekin valtioille aiheen miettiд muovikassien tдrkeyttд ja kenties nдin saisi muitakin valtioita lopettamaan niiden myynnin.

Mary ShafferBy:
Justice, rights and public orderIn:
Suomen eduskunta