Mot avvisning av Tsegawine och meaza sign now

Vi protesterar mot beslutet att avvisa Tsegawine Tekhlie och sin dotter Meaza Woldu berekt till Eritrea , De kom till Sverige i juli 2007 , De har nyligen fеtt ett avslag pе Asyl ansцkan och Migrationsdomstolen samt migrationsverket vill att de ska utvisas till Eritrea, Det дr ingen i dags lдge som kan skickas till Eritrea , FN , Amnesty och andra humantдra Orginsationer har bett Sverige och andra vдrld lдnder att stoppa utvisning till Eritrea.
Enligt FN report 09 sе rдcker det att en Eritrean lдmnar landet illegalt fцr att vid еtervдndent kan straffas. Vi дr sдkra pе att de kan riska fдnglse ,tortyr samt tvеng till militдrtjдnstgцring i lдger SAWA, Meaza som дr bara 25 еr kan riska att sitta i fдnglse upp till 2 еr sen skickas hon till SAWA , Hennes mamma har en sjukdom som kallas fцr (Spinocerebellдrataxi) denna sjukdom gцr att hon kan knдppt gе och tappar balansen samt konstant skakningar i bеde hдnderna och nacke. orsakas av att lillahjдrnan har krymt och hjдrnstammen har blivit tunnare дn normalt. ett lдkarintyg har skickat till Migrationsverket.
Alla Eritreaner som har sцkt asyl i Sverige under еret 2008 har fеtt stanna , En lag дndring har Skett i maj 2008 gцr att en Eritrean asyl som дr mellan 14-48 kvinnor och 14-54 mдn kan fе stanna. Vi fцrstеr inte varfцr inte denna lag gдller fцr Meaza och hennes mamma!
Vi vill att migrationsverket ska ta upp дrendet igen fцr en ny prцvning och dдrmet bevjlar de PUT, дrendet дr skickad till polismyndigheten i Цrebro fцr att dem ska kunna verkstдlla utvisningen.

Vera BrennanBy:
Politics and GovernmentIn: