Man udviser da ikke folk til tortur og pisk! sign now

Kbh. 29 September 2005

Til Integrationsminister Rikke Hvilshшj
Integrationsministeriet
Holbergsgade 6
1057 Kbh K

Protest --- Man udviser da ikke folk til tortur og pisk!

>>> Underskriv og vidersend

Nu sker det igen, udlжndingestyrelsen vil sende en person tilbage til et land med voldsomme menneskeretskrжnkelser, og sеledes bliver danmark passiv deltager i brud pе menneskerettighedderne.

Sagen handler om en 48 еrig iraner der skal hjemsendes til 10 еrs fжngsel samt 75 piskeslag pga. medlemsskab af en gruppe der er i opposition til prжstestyret. Mere kan lжses nedenfor i originalartiklen.

Denne protest er forfattet pе vegne af en gruppe mennesker, der har det tilfжlles at vi alle mener at man ikke kan stе ved at sende mennesker hjem til fжngsel, tortur eller dшd, og som mener at Danmark ikke lжngere lever op til sit tidligere sе gode image som et humanitжrt samfund.

Vores шnske er at sе mange som muligt bidrager til denne protest ved at underskrive den, samt vidersende den til danskere, til iranere, og til alle andre der har interesse i at stшtte op om protesten mod at Alae Ghaedi bliver hjemsendt til fжngsel og tortur.

Rikke - Gшr ikke dette ved manden, og gшr ikke dettte mod Danmarks image. Lad ham dog blive!!!

----------------------------------------------------------------------------

- Reference fra DR's nyhedder : http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/09/29/121540.htm

Udvises til pisk og fжngsel

10 еrs fжngsel og 75 piskeslag er hvad der venter en iransk asylansшger hvis han sжtter sin fod pе iransk jord. Han har tidligere siddet fжngslet i otte еr i hjemlandet og har vжret udsat for omfattende tortur. Hans seks brшdre er blevet drжbt af Irans regime.
Alligevel vil den danske stat udvise den 48-еrige Alae Ghaedi og hans familie til Iran.

Seks brшdre henrettet

Han har op gennem 80erne og til 2002, hvor han flygtede til Danmark, vжret medlem af adskillige ulovlige iranske oppositionsgrupper. Det har kostet ham otte еrs fжngsel, og han har mistet sine seks brшdre, der er blevet henrettet af prжstestyret for - ligesom han selv - at have vжret medlem af en ulovlig religiшs gruppe, skriver dabladet Information.
Alae Ghaedi er selv i tre omgange sluppet med fжngselsophold og omfattende tortur, fremgеr det af hans sagsparpirer fra Udlжndingestyrelsen. Det mest besynderlige i sagen er mеske, at Alae Ghaedis svoger i december fik dansk opholdstilladelse med den begrundelse, at han er i fare for at blive forfulgt i Iran pе grund af hans tжtte tilknytning til Alae Ghaedi - som staten altsе nu vil udvise.
Sеvel Amnesty International som Human Rights Watch er chokerede over at den danske stat nu vil udvise Alae Ghaedi, hans kone og to sшnner til Iran.

----------------------------------------------------------------------------

Danielle LarsenBy: