integral helmet sign now

Road safety: world petition for integral helmet

To the kind attention of:
UN, WHO, World Bank, Central European Bank, European Council;
all the Ministries of Safety, Road Prevention and Health of: USA, Canada, Europe, Asia, Australia and New Zealand, other Independent States, other developing Countries;
international institutions, associations and federations for the road safety.

Considering the thousands of victims every year, in order to reduce peoples permanent damage and senseless death, through this petition we demand what follows with regards to integral helmet:

1a) the compulsory requirement of a correct use (properly worn and fastened) of an integral and homologated helmet for all users (drivers and passengers) of any kind of motorbikes, even low-powered motorcycles;

1b) sharp promotions and incentives to the use of integral helmet by means of massive advertising campaigns held by the appointed institutions (Ministries of Transport, Road Safety, Health, etc);

-1c) systematic, incisive and frequent controls by the Police responsible for road safety, including on the truthfulness of integral helmets homologations;

-1d) sharpening and execution of penalties (e.g. very high fines and vehicles confiscation) in case of drivers and/or passengers default, and to guilty producing houses for false homologations;

-1e) the increase of safety levels of homologations through crash-resistance tests higher than the obsolete current ones (ECE/UN-22/05 regulation), concerning both crash-impact speed (now just 27 kmph!) and helmets take off, both peak acceleration (to be fixed under 275g)
and HIC index (to be fixed under 2.400);

-1f) control of sale prices and financial incentives to its purchase, in order to make its employment more popular and affordable to all users;

-1g) relief and incentives, under control, for the research of suitable materials (safe, light and economical) and for valuable project-studies (economic, technical) aimed to such purposes.
____________________________________________________________________________

Seguridad en las carreteras: peticiуn mundial para el casco integral

A la atenciуn de:
ONU, OMS, Banco Mundial, Banco Central Europeo, Consejo de Europa;
todos los Ministerios de Seguridad, Prevenciуn en las carreteras y Sanidad de: EE.UU., Canadб, Europa, Asia, Australia y Nueva Zelanda, otros Estados Independientes, otros Paнses en desarrollo;
instituciones, asociaciones y federaciones internacionales para la seguridad en las carreteras.

Considerado los miles de vнctimas cada aсo, a fin de reducir muchos daсos permanentes y muertes inъtiles, con esta peticiуn pedimos lo siguiente con respecto al casco integral:

-1a) obligatoriedad del uso apropiado (bien puesto y abrochado) del casco integral homologado para cada usuario (conductor y pasajero) de motocicleta o ciclomotor, incluso de pequeсa cilindrada;

-1b) promociуn e incentivos incisivos a su empleo a travйs de campaсas publicitarias de masa por parte de las instituciones prepuestas (Ministerios de Transportes, de Seguridad en la carreteras, de Sanidad, etc.);

-1c) controles sistemбticos, incisivos y frecuentes por parte de las Fuerzas de Orden prepuestas a la seguridad en las carreteras tambiйn de la veracidad de las homologaciones de dichos cascos integrales;

-1d) agravaciуn y ejecuciуn de las penas (por ej. a travйs de fuertes multas y retiro del vehнculo) en caso de incumplimiento por parte del conductor y/o del pasajero, y a los fabricantes responsables de falsas homologaciones;

-1e) elevaciуn del nivel de seguridad de las actuales homologaciones con pruebas de resistencias a la colisiуn superiores a las actuales, ya obsoletas (reglamento ECE/ONU-22/05), tanto con respecto a la velocidad del choque de colisiуn (ahora sуlo de 27 km/h!), como con respecto al sacarse del casco, a la aceleraciуn de cumbre (para fijar debajo de 275g) y al нndice HIC (para fijar debajo de 2,400);

-1f) controles de los precios de venta e incentivos econуmicos a su adquisiciуn, para hacer mбs popular y asequible su empleo por parte de todos;

-1g) ayudas e incentivos, bajo control, a la bъsqueda de materiales idуneos (seguros, ligeros y econуmicos) y a estudios de proyectos provechosos (econуmicos, tйcnicos) para dichas finalidades.
_____________________________________________________________________________

Sicurezza stradale:petizione mondiale per il casco integrale

Alla cortese attenzione di:
ONU,OMS,Banca Mondiale,Banca Centrale Europea,Consiglio d'Europa;
tutti i Ministri della Sicurezza,della Prevenzione stradale e della Salute di:USA,Canada,Europa,Asia,Australia e Nuova Zelanda,altri Stati Indipendenti,altri Paesi in via di sviluppo;
istituzioni,associazioni e federazioni internazionali per la sicurezza stradale.

Viste le migliaia di vittime ogni anno,con questa petizione chiediamo,al fine di diminuire moltissimi danni permanenti e decessi inutili,quanto segue riguardo il casco integrale:
-1a) venga reso obbligatorio l'uso appropriato(ben indossato ed allacciato)del casco integrale ed omologato per ogni utente(guidatore e passeggero)di ciclomotore,anche di piccola cilindrata;
-1b) ne venga promosso ed incentivato incisivamente l'uso con massicce campagne pubblicitarie da parte delle preposte istituzioni(Ministeri del Trasporto,della Sicurezza stradale,della Sanita',ecc.)
-1c) vengano eseguiti sistemici,incisivi e frequenti controlli dalle Forze dell'Ordine preposte alla sicurezza stradale,anche sulle veritiere omologazioni dei suddetti caschi integrali;
-1d) vengano inasprite e rese esecutive le pene(con multe salate e sequestro del mezzo,per esempio)in caso d'inadempienza da parte del conducente del mezzo e del passeggero ed alle case costruttrici responsabili di omologazioni fasulle;
-1e) venga innalzato il livello di sicurezza delle attuali omologazioni con prove di resistenza all'urto,superiori alle attuali ed obsolete(regolamento ECE/ONU-22/05),questo sia per quanto riguarda la velocita' d'impatto d'urto(attualmente solo a 27 km/h!)sia per quanto riguarda l'accelerazione di picco(da fissare al di sotto di 275 g) e l'indice HIC(da fissare al di sotto di 2400);
-1f) vengano controllati i prezzi di vendita ed incentivati economicamente gli acquisti,per renderne piu' popolare ed accessibile l'uso a tutti gli utenti;
-g) vengano,sotto controllo,aiutati ed incentivati ricerche di materiali idonei(sicuri,leggeri,economici)e fruttiferi studi progettuali(economia,tecnica),atti agli scopi suddetti.

Sign with Facebook sign_with_twitter

Sign with Facebook sign_with_twitter

Terrence BrightBy:
Culture and SocietyIn:
All the world's responsible institutions and Ministries of Safety,Road Prevention and Health