Geen Fascisten aan onze Universiteit! sign now

Hoewel de NSV door haar gewelddadige karakter niet erkend is aan de KULeuven, maakt deze officieuze kweekschool van het Vlaams Blok al voor de tweede maal dit academiejaar gebruik van haar lokalen. We zien hier eenzelfde poging zoals in Antwerpen om aanvaardbaar over te komen door meetings te organiseren met andere organisaties. Vanaf ze zich dan kunnen uitbouwen start het geweld tegen alle linkse en allochtone organisaties.

Uiteraard vinden wij, de Actief Linkse Studenten, dat extreem rechtse organisaties zoals de NSV geen spreekbuis mogen krijgen aan de KUL waar ze hun racistische en neofascistische ideologie kunnen verspreiden. Door deze petitie willen we druk zetten op de universitaire overheid om in de toekomst geen lokalen meer aan dergelijke organisaties ter beschikking te stellen.

De man die verantwoordelijk is voor de toelating van de NSV aan de KUL is coцrdinator studentenbeleid prof. Dirk Van Gerven. Na herhaaldelijke e-mails waarin we de aard van de NSV verduidelijkten weigert hij nog steeds te antwoorden en blijft de NSV lokalen krijgen aan de universiteit. Niet toevallig heeft ook Van Gerven de reputatie banden te hebben met tradities die voortkomen uit de collaboratie in WO II.

Wij eisen dat de KUL een universiteit is waar het fascistische gedachtegoed geen kans krijgt, zodat de NSV blijft wat ze nu zijn, een marginaal extreemrechts studentenclubje.

Warren TateBy:
LGTBIn: