Geciviliseerd Vlaanderen als ййn front tegen het Vlaams Blok sign now

Op zondag 13 juli 2004 haalde het extreem-rechtse Vlaams Blok bij de verkiezingen voor de Vlaamse Raad zo'n miljoen stemmen binnen. De ondertekenaars van deze petitie zijn hierdoor zondermeer geschokt en willen hun misprijzen voor het a-democratische йn anti-democratische Vlaams Blok nogmaals in de verf zetten.

Het wordt tijd dat aan alle burgers van goede inborst wordt duidelijk gemaakt dat het Blok geen partij is als een ander, maar een partij die pertinent kiest voor ongelijkheid. Dit is een taak voor de politieke wereld, de media en eigenlijk voor elk van ons. Mensen moeten weten dat het simplistisch is te denken dat er simpele oplossingen bestaan voor complexe problemen. Wij roepen de pers op hun taak hierin te definiлren. Zij zijn bij machte om iets te doen aan de heersende verzuurdheid.

Het wordt tijd dat iedereen verder kijkt dan het eigenbelang, dat we samen met politieke wereld en pers nadenken over hoe om te gaan met extreem-rechts en samen het op de dool zijnde gedeelte van Vlaanderen overtuigen!

Wij scharen ons dan ook achter de uitspraken van Professor Etienne Vermeersch, die zich luidop afvraagt hoe het kan dat een partij met duidelijke wortels in het neonazisme, zulk een hoog aantal stemmen kan halen.

Corey LittleBy:
Business and CompaniesIn:
De gehele Vlaamse bevolking, de pers en politieke wereld in het bijzonder.