Für die Abschaffung der Winterzeit sign now

Die Winterzeit mag zwar wirtschaftlich sinnvoll sein, allerdings ist sie physiologisch für den Menschen wohl mehr als bedenklich. Was hat man davon wenn es morgens auf der Arbeit zwar schön hell ist, aber es nach Feierabend draußen sofort dunkel wird. Das macht doch depressiv und krank. Und die Kosten die die Wirtschaft für Energie einspart kann man dann gleich wieder ins Gesundheitssystem pumpen. Viele Psychotherapeuten und Psychiater verordnen inzwischen mit Erfolg spezielle Lichttherapien. Aber das muss doch nicht sein wenn es auch einfacher geht. Licht gehört zu den wichtigsten Glücksfaktoren des Menschen und die sollte man wirtschaftlichen Interessen nicht einfach unterordnen. Unsere Gesellschaft hat schon genug Zwänge, Vorschriften und Regeln.
Zudem stört die Zeitumstellung 2 mal im Jahr den Biorhythmus des Menschen und es ist für viele sehr anstrengend sich umzustellen.

Sign The Petition

Sign with Facebook
OR

If you already have an account please sign in, otherwise register an account for free then sign the petition filling the fields below.
Email and the password will be your account data, you will be able to sign other petitions after logging in.

Privacy in the search engines? You can use a nickname:

Attention, the email address you supply must be valid in order to validate the signature, otherwise it will be deleted.

I confirm registration and I agree to Usage and Limitations of Services

I confirm that I have read the Privacy Policy

I agree to the Personal Data Processing

Shoutbox

Who signed this petition saw these petitions too:

Sign The Petition

Sign with Facebook
OR

If you already have an account please sign in

Comment

I confirm registration and I agree to Usage and Limitations of Services

I confirm that I have read the Privacy Policy

I agree to the Personal Data Processing

Goal
75 / 100000

Latest Signatures

browse all the signatures

Information

Tags

No tags

Share

Invite friends from your address book

Embed Codes

direct link

link for html

link for forum without title

link for forum with title

Widgets