Dones velades, la prohibició del vel integral sign now

Aquesta campanya ha estat una iniciativa del Grup de Dones de Lleida, que fa un parell d’anys que treballa per evidenciar allò que hauria de ser evident: les dones no hem de demanar perdó pel fet de ser dones. No hem de demanar perdó per anar vestides com hem triat o ens han obligat a vestir – sigui quina sigui la nostra procedència-. No hem de demanar perdó per ser dones treballadores i/o mares, no hem de demanar perdó per dedicar-nos a la prostitució, si aquesta és la possibilitat que una societat hipòcrita ens ofereix per treballar.

No estem ni a favor de la prostitució, ni del vel integral. Estem a favor de la llibertat de decidir de totes les persones. I les dones som el 50% del col·lectiu humà amb dret, capacitat i raciocini per decidir i opinar.

Continuem rebelant-nos contra les formes impositives i patriarcals, i continuem avançant cap al nostre alliberament, sense que ningú ens prohibeixi res, ni se’ns marqui temps ni espais programats pel mercat, únic déu de qualsevol religió.

Per què ara és el “temps d’alliberar” les dones d’una forma de vel integral?
Per què el burca i el niqab i no el bótox o la silicona o tants altres vels integrals?

Davant la crisi econòmica actual els poders polítics han optat per distreure l’atenció ciutadana tot criminalitzant col·lectius i víctimes, enlloc de gestionar els veritables problemes socials.

Gràcies per la teva col·laboració

Atentament,

Dones VeladesBy:
Justicia, los derechos y políticas públicasIn:
Institucions públiques