Demi Kemajuan Bolasepak Malaysia sign now

Dengan ini kami sebagai rakyat Malaysia menyokong penuh saranan Ahli Parlimen Kalabakan,Datuk Abdul Ghafur Salleh yang menggesa supaya semua kepimpinan tertinggi Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) meletak jawatan berikutan kemerosotan pasukan bola sepak negara sejak 30 tahun yang lalu.

Berikut adalah petikan dari Akhbar Utusan Online:

Oleh S. ANAND KUMAR

KUALA LUMPUR 18 Julai Dewan Rakyat hari ini gamat apabila Ahli-Ahli Parlimen menggesa kepimpinan tertinggi Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) meletak jawatan berikutan kemerosotan pasukan bola sepak negara.

Ketika ini kedudukan skuad kebangsaan berada di tangga 126 dunia.

Wakil Barisan Nasional (BN) Kalabakan, Datuk Abdul Ghafur Salleh berkata, prestasi pasukan bola sepak negara ketika ini amat memalukan.

Beliau secara sinis mencadangkan supaya kepimpinan FAM dipindahkan kepada pasukan MyTeam demi meningkatkan mutu bola sepak negara ke peringkat antarabangsa.

Kepimpinan FAM dari peringkat tertinggi sehingga ke bawah lebih baik letak jawatan sahaja. Ranking bola sepak negara kita ketika ini amat menyedihkan, katanya ketika mengemukakan soalan tambahan pada sidang Dewan Rakyat di sini.

Terdahulu, Setiausaha Parlimen Kementerian Belia dan Sukan, S. A. Vigneswaran ketika menjawab soalan asal Abdul Ghafur berkata, prestasi pasukan bola sepak kebangsaan hari ini tidak sehebat era pemain hebat seperti Ghani Minhat dan Mokhtar Dahari pada 1960-an dan 70-an.

Di peringkat Asia, kedudukan pasukan bola sepak negara kita di tangga 25 manakala di Asia Tenggara, Malaysia menduduki ranking kelima.

Jawatankuasa Kabinet Pembangunan Sukan sedar bahawa sukan bola sepak amat popular di negara ini. Kini Kementerian Belia dan Sukan mengambil pelbagai pendekatan untuk memastikan skuad bola sepak negara mencapai kejayaan, katanya.

Abdul Ghafur ketika mencelah kemudiannya berkata, Menteri, Timbalan Menteri dan Setiausaha Parlimen Kementerian Belia dan Sukan perlu juga diberi kursus untuk memantapkan mutu sukan negara.

Sign The Petition

Sign with Facebook
OR

If you already have an account please sign in, otherwise register an account for free then sign the petition filling the fields below.
Email and the password will be your account data, you will be able to sign other petitions after logging in.

Privacy in the search engines? You can use a nickname:

Attention, the email address you supply must be valid in order to validate the signature, otherwise it will be deleted.

I confirm registration and I agree to Usage and Limitations of Services

I confirm that I have read the Privacy Policy

I agree to the Personal Data Processing

Shoutbox

Who signed this petition saw these petitions too:

Sign The Petition

Sign with Facebook
OR

If you already have an account please sign in

Comment

I confirm registration and I agree to Usage and Limitations of Services

I confirm that I have read the Privacy Policy

I agree to the Personal Data Processing

Goal reached !
100 / 100

Latest Signatures

  • 01 November 2015100. Anothermalayanhooligan Shepard
    ay up!sokong!sokong!esok ramaiІ pakai baju hitam tanda muak dgn FAM!!!!!
  • 12 October 201599. Anod Valentine
    I support this petition
  • 21 September 201598. Azry Russo
    buang capten malaysia main malas keja bola!!!tanduk pon takut!!
  • 17 March 201597. Nor Hartiniw
    i lost my passion to watch soccer because of "them"
  • 09 February 201596. Mohd Haziqr
    I support this petition
  • 21 December 201495. Eden H
    bola malaysia tak kan maju kalau semua pucuk pimpinan bodoh
  • 09 December 201494. Azman H
    I support this petition
  • 15 November 201493. Peter L
    I support this petition
  • 11 September 201492. Ptrjya H
    harimau malaya??? harimau sarkas ade laaa....
  • 02 September 201491. Jamal Nadzmibm
    dissolved all Fam member
  • 30 June 201490. Asswini Sanders
    iif we want to get up in our sports we need a storng team and must a sportive players, good players
  • 13 May 201489. Fahmi Costa
    rombak semua sekali..saya sokong..
  • 01 February 201488. Razak A
    saya sokong supaya mereka berhenti atau dipecat
  • 03 January 201487. Azahan Arifbmdy
    I agree to sign this petition because I am bored with the current situation of our national football team always losing in the international arena. Perhaps when the whole Malaysians are watching them every week then they will (maybe) improve and achieve a
  • 13 September 201386. Ahmad Farhanw
    I support this petition
  • 27 July 201385. Malayanhooliganultra Warren
    sudah..sudah!!!rentikan la..world cup? dah tak payah cakap pape lagi.terima kasih pada timbalan yang letak jawatan hari ni.yang lainІ tu bila nak sedar?ikut la jejak ketua korang tu...
  • 03 May 201384. Siti W
    I support this petition
  • 26 March 201383. Mohd Rizalbinhajio
    BANYAKKAN PERLAWANAN PERSAHABATAN DENGAN KELAB-KELAB TERKENAL DUNIA
  • 26 December 201282. Eddy Newton
    LAUK PAUK DI ATAS PADANG....
  • 22 July 201281. Veron Dawson
    FAM is among the most "SUCK" association in Malaysia
  • 09 February 201280. Muhammad Hazwanbinshaharina
    I support this petition
  • 03 December 201179. Putrajaya U
    esok ramai2 pakai baju hitam tanda protes kepada FAM......-working class protest-
  • 30 November 201178. Pokkadot Travis
    ayuh!reformasi FAM segera...pegawai FAM sila letak jawatan
  • 20 November 201177. Roslan Matthews
    makan gaji bute jer semua
  • 03 September 201176. Mohd Hilmimohds
    Lepas tukar kepimpinan FAM,kene ade follow up plan yg bagus.jgn tukar bodo2 je.ape2 pun,aku sokong petitio ni,psl dah lame sgt Sultan Pahang tu pegan FAM..takde hasil pun aku tgk
  • 13 August 201175. Iqwan H
    rombak akar umbi.. semua x boleh guna dalam fam..ini untuk kepentingan bolasepak negara.. jangan kera hampa ja...pikiaq negara sama dah nak dekat 50 tahun merdeka dah.. so apa lagi letak please resign!! bagi orang baru!!! rombak rombak!!
  • 09 April 201174. Chavofhools Nixon
    black shirt? i'll be there with black shirt...

browse all the signatures

Information

Gale McgrathBy:
International PolicyIn:
Petition target:
(FAM) - Persatuan Bolasepak Malaysia

Tags

No tags

Share

Invite friends from your address book

Embed Codes

direct link

link for html

link for forum without title

link for forum with title

Widgets