Chris Hageland & Band op de Gentse Feesten 2009 ! NU ! sign now

Op 5 juni 2009 werd het programma voor de Gentse Feesten 2009 bekendgemaakt. Tot onze grote verbazing en teleurstelling stelden we vast dat de Gentse Feesten er dit jaar heel anders zullen uitzien. Zo zal het podium van Polй-Polй op een andere plaats staan, wordt de programmatie op de Korenmarkt opgeschort en, wat ons het meeste stoorde, ook het programma van de Groentenmarkt is drastisch teruggeschroefd. Daar zal dit jaar enkel klassieke muziek, loungemuziek of andere rustige muziek worden gespeeld.

Al deze wijzigingen zijn het gevolg van de werken aan de Korenmarkt, die onlangs van start zijn gegaan. Om die reden zal de Groentenmarkt dit jaar dienst doen als een soort doorgang om de toegang en eventuele evacuatie van de Gras- en Korenlei te verzekeren. Hoewel we hier zeker begrip voor opbrengen, de veiligheid van de Gentse feestenbezoeker moet ten allen tijde gegarandeerd worden, kunnen we echter niet begrijpen dat deze gewijzigde programmatie geen plaats meer biedt aan Chris Hageland & Band. De keizer van de covers, waarvoor jaarlijks de Groentenmarkt gemiddeld een 4-tal keer uit haar voegen barst, zal dit jaar niet optreden. Dit terwijl hij en zijn band toch een traditioneel en onmisbaar gedeelte zijn van de Gentse Feesten. Vorig jaar vierde Chris Hageland zelfs zijn 25-jarig jubileum op de Groentenmarkt. En als dank voor het brengen van al die jaren ambiance wordt hij nu simpelweg geschrapt !!!

Hier kunnen wij ons niet bij neerleggen en we hebben de koppen bij elkaar gestoken om zo Chris Hageland & Band alsnog een plaatsje te geven op de Gentse Feesten 2009. Om onze acties zoveel mogelijk impact te geven vragen wij aan iedereen om deze online petitie te ondertekenen. Dit kan ons helpen om de organisatoren op de feesten te overtuigen om hun programma in deze laatste weken vууr de feesten nog enigszins aan te passen of om de media te overhalen om over onze acties te berichten en zodoende een zo groot mogelijk draagvlak te verkrijgen.

Waarvoor onze oprechte dank,
Het Chrisopdefeesten-Team