Burgerinitiatief "Onderzoek naar een verbod op de Partij voor de Vrijheid (PVV)" sign now

Dit initiatief is bedoeld om het onderzoek naar een mogelijk verbod op de PVV op de agenda van de Tweede Kamer te zetten en daardoor bespreekbaar te maken.

Voor het burgerinitiatief zijn 40.000 steunbetuigingen nodig voorzien van naam, adres en geboortedatum van personen ouder dan 18 jaar en met de Nederlandse nationaliteit. Bent u het met onderstaande eens dan onderteken deze petitie, waarvoor hartelijk dank. Uw naam, noch andere privйgegevens worden op deze website gepubliceerd.

In een democratie ligt het lot van een politieke partij in handen van de kiezer. Wij constateren, gelet op recente peilingen, dat de opvattingen van de PVV in Nederland breed worden gedragen. Wij erkennen dat een verbod van een politieke partij alleen met uiterste terughoudendheid moet worden onderzocht. In beginsel zijn wij tegen een verbod op politieke partijen, nu iedereen vrij is een partij op te richten en in een democratie politiek verwerpelijke ideeлn met argumenten moeten worden bestreden.

Echter, gelet op de ernstig polariserende, denigrerende en discriminatoire opvattingen en uitingen van de PVV, in het bijzonder betreffende bepaalde bevolkingsgroepen, de Islam, haar volgers en de Koran willen wij dit initiatief introduceren om het onderzoek naar een verbod op de PVV in de Tweede Kamer bespreekbaar te maken. Wij vinden bovendien dat een meerderheid van de politici zich niet hard genoeg uitspreekt tegen de toonzetting en opvattingen van de PVV. Wij pleiten slechts voor een onderzoek hieromtrent en bespreking daarvan door de Tweede Kamer, niet op een verbod op voorhand. De bespreking is niet het enige doel van dit initiatief. Door ondertekening van deze petitie geeft u aan dat u de opvattingen van de PVV verwerpelijk vindt, wat hopelijk een positief signaal afgeeft aan bepaalde bevolkingsgroepen, Islamieten en hopelijk zelfs het buitenland.

Rachel BurgessBy:
ReligionIn: