Non aux Tours dans le Centre ville de Levallois-Perret registrera nu

En 2007, Patrick Balkany était réélu maire de Levallois Perret. Le projet emblématique de ce nouveau mandat était la construction de deux tours jumelles en bord de Seine.

Contrairement à ses engagements, la majorité municipale a voté en mai 2011 la construction de deux gratte-ciel au pied des habitations, l’une à l’angle des rues Baudin/Anatole France, et l’autre Place du 8 Mai 1945.

En pratique, deux tours de 130 à 190 mètres seront construites, non plus en bord de Seine, mais en centre-ville, nuisant définitivement à notre environnement.

Ce projet est radicalement différent des promesses du maire et n’a pas été validé par les Levalloisiens.

Nous demandons à ce qu'il soit abandonné ou soumis à un référendum.

Signera Petitionen

Skylt med Facebook sign_with_twitter
ELLER

Om du redan har ett konto logga in, annars gå vidare till registrering och signering genom att fylla i fälten nedan. .
e-post och lösenord kommer att vara dina konto uppgifter, så att du kan signera petitioner efter inloggningen.

Integritet i sökmotorerna? Du kan använda ett smeknamn:

Var noga med att din e-post måste vara giltig för att din underskrift ska kunna godkännas annars kommer din proceduren att avbrytas.

Jag bekräftar registrering och jag godkänner Användning och begränsningar av tjänster

Jag bekräftar att jag har läst sekretesspolicyen

Samtycke till behandling av personuppgifter
Godkännande för kommunikation och/eller överföring av data till samarbetspartners och tredje parter som arbetar inom områdena tjänster, redaktionell, energi, telefoni, turism, kommunikation, underhållning, finansiell, försäkring, bilindustri, storskalig konsumtion, humanitära och välgörenhetsorganisationer. Och andra reklam-och kommersiella ändamål med hjälp av post eller telefon och/eller automatiserade samtal eller samtalskommunikationssystem utan ingripande av en operatör och/eller elektronisk kommunikation, såsom e-post.

Anslagstavla